fallback

ABB пуска нови роботи, за да отговори на търсенето след пандемията

Компаниите ще търсят "работници", които не могат да се разболеят

17:54 | 24.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

ABB представи две допълнения към семейството си роботи, които швейцарската инженерна компания очаква да отговорят на нарасналото търсене на автоматизирано производство след кризата с Covid-19, предава Ройтерс.

Все повече компании във фармацевтичния сектор, логистиката, електрониката, производството на храни и напитки искат да използват роботи, посочва ABB, а инвестициите им се очаква да се увеличат, докато фирмите излизат от блокадите.

ABB, която записа 90% ръст на продажбите на роботи в Китай в края на 2020 г., се надява, че колаборативните роботи GoFa и SWIFTI ще си спечелят поръчки от клиенти, които са били принудени да затворят врати по време на блокадите или са имали проблеми заради болни служители.

„Клиентите искат да са независими от тези колебания в бъдеще“, твърди Сами Атия, ръководител на звеното Роботика и дискретна автоматизация в ABB.

„Въпросът с устойчивостта стана основен“, коментира той пред Ройтерс. „Пандемията ускори промяната в мисленето“, допълни той.

Голямото предимство на роботите – не хващат коронавирус, а това помогна на ABB да достави на Сингапур роботи от досегашната си продуктова линия, които да правят по 50 хил. теста за коронавирус на ден.

 „Не можете да направите това с хора, а роботите не се излагат на здравни рискове“, посочва Атия.

ABB очаква търсенето на роботи да нарасне след пандемията. Компанията се позовава на проучване, според което 84% от общо 1650 компании са заявили, че възнамеряват да увеличат ползването на роботи през следващото десетилетие.

Според Атия компаниите са готови да похарчат повече, за да увеличат нивата си на продуктивност, след като миналата година направиха пауза в инвестициите.

Очаква се търсенето на колаборативни роботи да нарасне със 17 на сто за година, или два пъти по-бързо спрямо обикновените роботи, сочи анализ на ABB и компанията за пазарни проучвания Interact Analysis.

ABB, която се конкурира с японската Fanuc и германската Kuka, също така иска да намали зависимостта си от автомобилната индустрия, от която генерира около 40% от продажбите си на роботи.

Тя се надява, че новите машини ще бъдат привлекателни за по-бързо растящи сектори като този за храни и напитки, което ще балансира колебанията в търсенето на автомобилните компании, довели до 12% спад на общите продажби на роботи през 2020 г.

Новите роботи GoFa и SWIFTI ще струват съответно 25 000 и 35 000 долара. Те разполагат със сензори, които да предотвратяват инциденти, и не се нуждаят от защитни клетки. И двата робота са по-бързи от предходните модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:17 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още