Все по-доминиращите китайски производители на смартфони принуждават един някога значим играч да преосмисли бъдещето си в областта на смартфоните, пише Wall Street Journal.
Южнокорейската компания LG Electronics, която е един от най-големите търговци на смартфони в САЩ, обяви, че „оставя всички възможности отворени“ пред своето отслабнало звено за смартфони предвид спадащите продажби.
В обръщение до служителите главният изпълнителен директор на LG Куон Бон-сук отбеляза, че подразелението е „на червено от 23 последователни тримесечия“.
„Време е да направим най-добрия избор, като спокойно преценим сегашната и бъдещата ни конкурентоспособност“, допълва той.
Лидерът на компанията не разкрива какви са опциите, които се обсъждат, нито посочва срок, в който ще бъде взето решението. Анализатори твърдят, че възможностите пред LG – някога водещият в света бранд за смартфони, могат да включват продажбата на подразделението или свиване на бизнеса до ключови пазари като Северна Америка, Латинска Америка и вътрешния ѝ пазар – Южна Корея. Говорител на LG е потвърдил, че е изпратено подобно писмо до служителите, но отказва да коментира повече.
Компанията отдавна получава въпроси за дългосрочния си ангажимент към смартфоните, но до този момент е отхвърляла всички съмнения, че може да се раздели с този си бизнес.
Възможността LG да излезе от мобилния бизнес подчертава една реалност, която става все по-очевидна за един зрял пазар на смартфони във второто му десетилетие. Извън Apple и Samsung Electronics, сега индустрията се върти около китайски производители, които предлагат устройства на по-ниски цени.
Китайските компании като Huawei Technologies и Xiaomi са отговорни за голяма част от глобалния растеж през последните години. Те печелят от факта, че вътрешният им пазар е най-големият пазар на смартфони в света. Сред популярните китайски брандове се нареждат Oppo и Vivo, които през 2020 г. имат комбиниран пазарен дял от 57%, сочат данни на Strategy Analytics. Преди две десетилетия китайските играчи не разполагаха и с цял процент от глобалните продажби.
Животът за компаниите, които не са Apple, Samsung или споменатите китайски производители, е тежък. Sony имаше амбиции да стане глобален лидер на пазара на смартфони, но спря да се бори за това през 2014 г., след като отписа 1,7 млрд. долара. Само преди няколко години директорите на Sony заявиха, че компанията обмисля напълно да излезе от този пазар.
HTC, която някога беше вторият по големина производител на смартфони с Android в света след Samsung, също се оказа с намаляващ пазарен дял, като през 2017 г. сключи сделка с Google за 1,1 млрд. долара и така се раздели с по-голямата част от хардуерния си бизнес.
Базираната в Сеул LG беше една от успешните истории в зората на смартфоните. Тя все още контролира 13% от американския пазар, където до голяма степен отсъстват китайските играчи, сочат данни на Counterpoint Research. Макар че през 2015 г. LG държеше 5,2% от глобалния пазар, сега той е само 2%. Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.