fallback

Google приключи сделката за Fitbit въпреки незавършилите проверки

Използването от страна на Google на огромното количество данни за здравето на потребителите отдавна е пречка за регулаторното одобрение на сделката

09:13 | 15.01.21 г. 1
Автор - снимка
Създател

Гигантът в онлайн търсенето и рекламата Google приключи сделката си за закупуване на компанията за носими фитнес устройства Fitbit, заявиха компаниите в четвъртък, въпреки че американските и австралийските регулатори по конкуренцията заявиха, че продължават разследването на трансакцията за 2,1 милиарда долара, предава Ройтерс.

Използването от страна на Google на огромното количество данни за здравето на потребителите отдавна е ключовата пречка за регулаторното одобрение на сделката. В крайна сметка целенасочената реклама продължава да бъде в основата на голяма част от това, което технологичният гигант прави.

Поради това не е изненадващо, че както Google, така и Fitbit се стремят да отговорят на опасенията в съответните си изявления за придобиването. Google по-специално настоява, че сделката е свързана с хардуер - което, разбира се, е насочване на вниманието само в тази конкретна вертикала. Усилията на Google да се конкурира с Apple в категориите за фитнес и носими устройства са в най-добрия случай неравномерни, анализира TechCrunch.

„Тази сделка винаги е била за устройства, а не за данни и от самото начало бяхме наясно, че ще защитим поверителността на потребителите на Fitbit. Работихме с глобалните регулатори по подход, който да защитава очакванията на потребителите за поверителност, включително поредица от задължителни ангажименти, които потвърждават, че данните за здравето на потребителите на Fitbit няма да се използват за реклами от Google и тези данни ще бъдат отделени от другите данни за реклами от Google“, е цитиран в прессъобщение вицепрезидентът на Google Рик Остерло.

Също така от Google обещават, че ще поддържат достъпа до приложни програмни интерфейси (API) на Android, които позволяват на устройства като фитнес тракери и интелигентни часовници да си взаимодействат със смартфоните с Android и ще продължат да позволяват на потребителите на Fitbit да избират да се свържат с услуги на трети страни, така че все пак ще може да синхронизират любимите си приложения за здраве със своя акаунт във Fitbit.

Министерството на правосъдието на САЩ, което заведе дело срещу Google на Alphabet Inc през октомври и твърди, че компанията е нарушила антитръстовото законодателство в своите бизнеси за търсене и рекламиране в мрежата за търсене, заяви, че „не е взело окончателно решение дали да предприеме изпълнително действие“ по отношение на сделката за Fitbit. 

Председателят на австралийската комисия за конкуренция и потребителите Род Симс заяви пред Ройтерс, че „в зависимост от резултатите от нашето разследване ще обмислим дали да предприемем правни действия по този въпрос“.

Рядко се случва голяма сделка да бъде приключена без окончателното одобрение от антитръстовите органи

Google спечели антитръстовото одобрение на ЕС миналия месец за сделката за Fitbit, след като се съгласи с ограничения за това как ще използва здравните данни на клиентите.

„(Това включва) поредица обвързващи ангажименти, които потвърждават, че данните за здравето на потребителите на Fitbit няма да бъдат използвани за реклами от Google и тези данни ще бъдат отделени от други данни за реклами от Google“.

Въпреки че Alphabet е най-известен с безплатната услуга, своята онлайн търсачка, тя има много други бизнеси, включително онлайн рекламни услуги, производство на аудио устройства и термостати Nest, видео платформата YouTube и компанията за самоуправляващи се автомобили Waymo.

Планът на Google за закупуване на Fitbit повдигна опасения и загриженост, когато беше обявен в края на 2019 г., поради вече богатия достъп на концерна до данни за хората за това какво купуват, къде пътуват и др. 

Основана през 2007 г., Fitbit стана синоним на носимите устройства за проследяване на здравословното състояние. В крайна сметка обаче компанията се бори да запази господството си с пристигането на пазарите на умните часовници и отстъпи значителен пазарен дял на Apple Watch. Fitbit постигна напредък в категорията с устройства като Versa, но при пускането му на пазара изглеждаше твърде късно да продължи самостоятелно съществуване. Фитнес тракерите и другите устройства на Fitbit следят стъпките и изгорените калории на потребителите. Те също така измерват изкачени етажи, пулс и колко дълго и колко добре хората спят.

Сделката със сигурност има смисъл за Google, като се имат предвид непрекъснатите ѝ усилия да завладее пазарни дялове с операционната система Android Wear / Wear OS. С Fitbit компанията получава утвърден производител на хардуер.

Подобна логика имаше сделката за закупуването на активи на HTC, за да помогне за разрастването на линията от телефони Pixel, въпреки че марката Fitbit все още има достатъчно пари в брой, за да се запази жива. Забележително е, че растежът на Fitbit в пространството за интелигентните часовници беше стимулиран от няколко негови собствени придобивания, включително на пионера в сферата на умните часовници и любимец на краудфъндинг платформите Pebble.

Акциите на Alphabet затвориха сесията в четвъртък със спад от около 1%. Очаква се компанията да задържи 1800 служители на Fitbit.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:07 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още