Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете най-бързия темп на растеж на приходите си от две години, след като успя да си извоюва част от пазарния дял на Huawei Technologies, защото американските санкции срещу последната се задълбочиха, пише Bloomberg.
Вторият по големина китайски производител на смартфони обяви по-голям от очакваното ръст от 34,5% на приходите до 72,2 млрд. юана (11 млрд. долара) за тримесечието до септември. За първи път повече от половината от средствата идват от външните пазари, след като Xiaomi спечели от проблемите на Huawei и се насочи по-сериозно към различни пазари – от Западна Европа до Индия, където увеличи преднината си.
Xiaomi е сред най-печелившите от кампанията на президента на САЩ Доналд Тръмп срещу Huawei и срещу технологичния напредък на Китай.
Продажбите на Xiaomi нараснаха с 42% през третото тримесечие, сочат данни на IDC. При Huawei обемите са спаднали с 22% през същия период, а сега тя трябва да защитава втората си позиция от играчи като Vivo.
Xiaomi е напът да продължи да увеличава пазарния си дял благодарение на силното търсене на бюджетни телефони по време на пандемията и заради проблемите с доставките на Huawei, написаха анализаторите на China Merchants Securities Кевин Чен и Клинт Су преди излизането на финансовия отчет. „Ценово конкурентните продукти на Xiaomi са привлекателни предвид икономическите несигурности“.
Xiaomi, чиито акции повишиха цената си повече от два пъти през 2020 г., отчете ръст на коригираната нетна печалба до 4,1 млрд. юана на годишна база, надминавайки прогнозата за 3,3 млрд. юана.
Тя е една от малкото големи китайски технологични компании, които се радват на силен растеж зад граница и на развитите пазари в момент, в който правителства от САЩ до Индия издигат все по-големи бариери пред китайския бизнес.
Приходите зад граница от подразделението "Интернет на нещата" на Xiaomi, което продава устройства като прахосмукачки роботи, са скочили с 56,2% през третото тримесечие. В Индия компанията успя да остане на челна позиция въпреки голямата блокада в страната заради Covid-19.
Във вътрешния си пазар Xiaomi печели от бързото насочване към 5G смартфони, след като новото поколение мрежи набира скорост.