fallback

Япония ще се бори за пазарен дял при батериите с нова технология

Toyota, Murata Manufacturing и Panasonic разработват твърдотелни батерии, които значително биха могли да увеличат пробега на електромобилите с едно зареждане

14:30 | 07.11.20 г.

През 1991 г. Sony представи на света първата комерсиална литиево-йонна батерия, която революционизира персоналната електроника.

Почти три десетилетия по-късно идва време за нова крайъгълна технология при батериите, докато индустрията в Япония търси начини да създаде ефективни устройства за съхранение на енергия за електрически превозни средства, както и такива, необходими, да направят по-устойчиви и надеждни възобновяемите енергийни източници (ВЕИ), като вятърната и слънчевата енергия, пише Nikkei Asia Review.

Слънчевите и вятърните паркове никога няма да бъдат приложени широкомащабно, докато енергията, генерирана от тях, не бъде съхранявана ефективно. Ефективни акумулаторни съоръжения за съхранение на енергия ще са необходими на електроцентралите, фабриките, жилищните сгради, търговските обекти и обществените заведения. 

Към момента японските производители на батерии биват засенчени от китайските и южнокорейски компании на световния пазар. В същото време те са притиснати от японските власти да подобрят своето представяне, след като новият премиер Йошихиде Суга обеща, че Япония ще постигне въглероден неутралитет до средата на века.

Прогнозира се, че глобалният пазар на стационарни батерии ще се удвои до близо 23,9 млрд. долара през 2035 г. спрямо размера си от 2019 г., сочи проучване на Fuji Keizai Group.

Най-големият дял от този пазар се държи от китайската Contemporary Amperex Technology (CATL), подкрепена от Пекин.

Китай планира постепенно да прекрати продажбите на всички нови бензинови автомобили, с изключение на хибридите, до 2035 г. Поради тази причина компании като CATL, BYD и други китайски производители на батерии набират все по-голяма преднина на пазара.

В същото време южнокорейските компании скъсяват разликата с китайските си конкуренти.

На фона на това силно съперничество Япония възлага надежди на нова технология - твърдотелни батерии, които използват твърди електроди и твърд, вместо течен електролит. Технологията може да произвежда дълготрайни, топлоустойчиви батерии. Освен това позволява производството на малки по размер батерии, но с голям капацитет, пригодени за бързо зареждане.

Експертите твърдят, че една твърдотелна батерия позволява на автомобила да измине 1000 км с едно зареждане. Това е достатъчно за шофьорите да стигнат от Токио до Фукуока или от Банкок до Хошимин.

Япония остава лидер в производството на твърди батерии. Автомобилният гигант Toyota Motor ускорява реализирането на съвместен проект с Panasonic за разработване на вградена в превозното средство твърдотелна батерия, като планът трябва да бъде осъществен преди 2025 г.

Murata Manufacturing от своя страна ще започне масово производство на малки батерии за мобилни телефони и преносими устройства преди април. Компанията се стреми да увеличи допълнително капацитета на своите батерии и да подобри тяхната ефективност на зареждане и разреждане.

За да се конкурира с компаниите от Китай и Южна Корея, Япония трябва да намали теглото на своите батерии и да им осигури по-голям капацитет за зареждане.

"Китай ни изпревари в масовото производство на батерии", заяви японският министър на търговията Хироши Каджияма, добавяйки: "Но все още можем да наваксаме".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:21 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още