Южнокорейската компания LG Display отчете печалба за месеците от юли до септември, с което сложи край на периода от шест тримесечия, в който беше на загуба. Успехът се дължи на продажбите, свързани с новите модели iPhone на Apple, както и на тенденцията за прекарване на повече време у дома и свързаното с нея по-голямо търсене на екрани за телевизори и лаптопи, предава Ройтерс.
Оперативната печалба на производителя на дисплеи достигна 164 млрд. вона (144,77 млн. долара), спрямо загуба от 437 млрд. вона за същия период на миналата година.
Средната прогноза на 17 анализатори, анкетирани от Refinitiv, беше за 64 млрд. вона.
Приходите са се повишили с 16 на сто до 6,7 трлн. вона.
Цените на основните продукти на LG Display, 55-инчови LCD дисплеи за телевизори, са нараснали с 20% през отчетния период спрямо година по-рано, сочат данни на WitsView, която е част от компанията за пазарни проучвания TrendForce.
Анализатори твърдят, че цените на панелите са скочили, тъй като е имало ръст на търсенето на телевизори и монитори в глобален мащаб от хора, които работят или учат от дистанция заради новия коронавирус.
"Благодарение на влиянието на пандемията продажбите на телевизори в Северна Америка останаха много високи, което доведе до скок на цените на екраните за телевизори, който започна през третото тримесечие и продължава през четвъртото“, коментира анализаторът на WitsView Ерик Чиу.
“LG Display успя да генерира печалба благодарение на големия скок на цените на екраните, а заводът ѝ работеше при висок капацитет, за да достави мобилни дисплеи на Apple за новите модели iPhone”, посочва анализаторът на Cape Investment & Securities Пак Сън-сун.
Пак твърди, че сегашното търсене на екрани от Apple и други производители на смартфони вероятно ще намалее след празничния сезон, което ще натежи върху бъдещата печалба на LG Display.