Huawei Technologies води преговори с Digital China Group и други кандидати за продажбата на части от своето звено за производство на смартфони Honor. Сделката може да достигне 25 млрд. юана (3,7 млрд. долара), твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Ройтерс.
Huawei се опитва да пренареди приоритетите си предвид американските санкции и ще се фокусира върху високия си клас телефони Huawei, а не върху Honor, чиито устройства са насочени към ценово ориентиани млади хора, посочват още източниците.
Все още не е решено кои точно активи ще бъдат продадени, но те могат да включват бранда Honor, операциите за научноизследователска и развойна дейност, както и управлението на свързаната верига на доставките, твърдят двама от източниците.
Сделката може да е изцяло в брой и може да се окаже по-малка – на стойност между 15 и 25 млрд. юана, коментира друг източник.
Основният дистрибутор на телефоните Honor – Digital China, се очертава като водещ кандидат, но сред другите потенциални купувачи попадат китайският производител на електроника TCL и конкурентният производител на смартфони Xiaomi, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.
Huawei и TCL са отказали да коментират въпроса. Digital China и Xiaomi не са отговорили на запитванията за коментар.
Марката Honor беше създадена от Huawei през 2013 г., но бизнесът оперира независимо от своята компания майка. Той се бори с Xiaomi, Oppo и Vivo на силно конкурентния пазар на бюджетни телефони в Китай, а смартфоните му се продават в Югоизточна Азия и в Европа.
Куо Мин-чи, анализатор от TF International Securities, твърди, че продажбата на бизнеса Honor ще бъде успех както за самия бранд, така и за неговите доставчици и за китайската индустрия за електроника.
„Ако Honor е независима от Huawei, покупките ѝ на компоненти вече няма да са обект на американската забрана към Huawei. Това ще помогне на бизнеса със смартфони на Honor и на нейните доставчици“, пише още той.
Индустрията за бюджетни смартфони работи с малки маржове, а миналата година Honor е записала под 5 млрд. юана нетна печалба при 70-80 млрд. юана приходи, твърди един от източниците.
Digital China си партнира с Huawei и в областта на изчислителните облаци, и в други бизнеси. Ако офертата ѝ бъде приета, тя планира да финансира по-голяма част от сделката с банкови заеми и ще е готова да осигури финансирането в следващите седмици, посочват източниците.
Цената на акциите на листнатата в Шънджън Digital China скочи с 6% днес след новините.