Производителите на персонални компютри са продали 71,4 млн. бройки през тримесечието до края на септември, което представлява 3,6% повишение спрямо същия период на миналата година, сочи прогноза на компанията за пазарни проучвания Gartner, цитирана от CNBC.
В САЩ са продадени 16,5 млн. персонални компютъра, или с 11,4% повече спрямо година по-рано. Това е най-бързият темп на растеж на пазара от десетилетие, твърдят от Gartner.
През последното десетилетие пазарът на персонални компютри бележи спадове, след като смартфоните станаха доминиращи на много пазари, а бизнесът чака нова версия на Microsoft Windows. Но през това тримесечие глобалното потребителско търсене на персонални компютри е най-голямото от пет години. Коронавирусната пандемия и настоящите блокади подкрепиха търсенето на развлечения у дома и на компютри, от които децата да учат от дистанция.
„От потребителска страна пазарът наистина спадаше в продължение на 10 години, отчасти защото много хора използваха смартфони“, коментира Микако Китагава, директор проучвания в Gartner. „Но в САЩ и Западна Европа продажбите на лаптопи са наистина силни, защото всеки се подготвяше за работа от вкъщи“.
В глобален мащаб продажбите на Lenovo са нараснали с 8,3% на годишна база до 18,3 млн. бройки, което я прави компанията, спечелила най-много от новите тенденции. HP, Dell, Apple и Acer са останалите компании, попадащи в топ 5 на производителите на компютри.
Миналата седмица Canalys, друга компания за пазарни проучвания, обяви, че по нейни данни продажбите на персонални компютри са нараснали с 12,7% на годишна база. Трябва да се има предвид, че Canalys включва лаптопи с операционната система на Google – ChromeOS, които са по-евтини и популярни в училищата. От своя страна, Gartner не ги смята, а се фокусира върху лаптопите и настолните компютри с Windows на Microsoft и MacOS на Apple.
Като се включат и бройките Chromebook, общият пазар е скочил с 9%, твърдят от Gartner. Продажбите на Chromebook са нараснали с цели 90% на годишна база.