Глобалната надпревара за лидерската позиция на пазара на батерии за електромобили става все по-ожесточена, тъй като Китай увеличава своите усилия да изпревари Южна Корея, докато електрическите превозни средства продължават да увеличават своя дял в световния автопарк, съобщава Korean Investors.
Според компанията за пазарни проучвания SNE Research южнокорейската LG Chem Ltd. запазва първото място на пазара на батерии с общ капацитет на продукцията от 15,92 GWh (гигаватчаса) през първите осем месеца на годината, което представлява 24,6% от глобалния пазар на батерии за електромобили.
Китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) е на второ място с 15,54 GWh, което се равнява на 24% от глобалния пазар. Тя е следвана от японската Panasonic, чийто пазарен дял е 19,2%.
Другите два производителя на батерии от Южна Корея - Samsung SDI Co. и SK Innovation Co. - се класират съответно на четвърто и шесто място с пазарен дял от 6,3% и 4,2%.
Данните показват, че CATL бързо настига лидера на пазара LG Chem. През юли пазарният дял на LG Chem е бил с 1,3 процентни пункта по-висок от този на CATL.
„LG Chem успя да запази позицията си на лидер на пазара през първата половина на годината, тъй като китайският пазар на електромобили се сви заради пандемията от коронавирус. Но с постепенното му възстановяване от юли, производителите на батерии в Китай бързо свиват разликата с корейските си конкуренти “, споделя служител от индустрията за батерии.
Броят на електрическите превозни средства, продадени в Китай, достигна 83 000 автомобила през август, повече от половината от глобалните продажби в сегмента от 163 000 броя.
CATL, който държи 50-60% от китайския пазар на батерии, има за цел да разшири присъствието си в Европа, като построи завод в Германия и създаде партньорство с местния концерн Daimler AG.
Анализатори заявиха, че китайските производители на батерии за електромобили, с помощта на силната държавна подкрепа, могат да изпреварят своите корейски конкуренти в близко бъдеще. Китайското правителство наскоро обяви, че ще удължи държавните субсидии за производителите на батерии до края на 2022 г. Тези субсидии трябваше да бъдат премахнати до края на 2020 г.
От BloombergNEF прогнозират, че китайските производители ще заемат първото място в глобалните доставки на батерии до края на тази година, изпреварвайки своите съперници от Южна Корея и Япония.
Корейските компании също са изправени пред конкуренцията на по-малките производители от Европа, където разширяващият се пазар на електромобили помогна на LG Chem и други корейски производители на батерии да се наложат в световен мащаб.
Northvolt AB, шведски разработчик и производител на батерии, наскоро успя да набере 600 млн. евро чрез различни инвеститори, в което участва и германският автомобилен производител Volkswagen AG.
С набраните средства Northvolt планира да разшири годишния си капацитет за производство на батерии в Европа до 150 GWh до 2030 г.
Производителите на електрически превозни средства също се включват в надпреварата.
На 22 септември изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че компанията ще започне производството на батерии от следващо поколение за своите електрически автомобили, за да намали разходите, като в същото време обяви, че възнамерява да пусне на пазара електромобил на цена от 25 хил. долара.