Apple е поискала доставчиците ѝ да направят поне 75 млн. броя 5G iPhone-а по-късно тази година, което почти отговаря на бройката от миналогодишната прогноза. Това е знак, че търсенето на най-важния продукт на компанията остава добро въпреки пандемията и рецесията, пише Bloomberg.
Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен гигант очаква продажбите на това следващо поколение смартфони да достигнат 80 млн. бройки през 2020 г., твърдят източници, запознати със ситуацията. През октомври Apple планира да пусне четири нови модела, поддържащи петото поколение мобилни мрежи, с различен дизайн и по-голям избор по отншение на размера на екраните, допълват източниците, които са поискали да останат анонимни.
Освен това Apple подготвя нов iPad Air с подобен екран на този на iPad Pro, две нови версии на Apple Watch и първите си „over-ear" (покритващи ухото) слушалки извън бранда Beats. Работи се и по колонка HomePod. Говорител на Apple е отказал да коментира.
Компанията и производствените ѝ партньори винаги засилват производството преди пускането на нови модели смартфони през есента. През лятото на 2019 г. доставчиците се подготвяха да правят компоненти за до 75 млн. телефона. Целта за 2018 г. беше същата, така че тазгодишните 75 до 80 млн. бройки са добър сигнал. Ключовият партньор Hon Hai Precision Industry, известен още като Foxconn, е изпратил няколко уведомления в WeChat през последния месец, в опит да привлече служители в основния си кампус за производство на iPhone в централната част на Китай.
Въпреки че пандемията на Covid-19 засегна глобалната икономика и обърка веригите на доставките, Apple се радва на силно търсене на iPhone, iPad и Mac от хора, които работят и учат от дистанция.
Освен това приходите от iPhone надминаха очакванията на Wall Street през последното тримесечие. Устройството все още носи близо половината от приходите от продажби на Apple, а това често надминава 60% през празничния сезон в края на годината. От началото на 2020 г. книжата на Apple са повишили стойността си със 76%, което я направи първата американска компания, която премина границата от 2 трлн. долара пазарна капитализация.
Четирите нови телефона за първи път ще бъдат разделени на два основни и два висок клас модела, като всички ще имат OLED дисплеи с подобрени цветове. Двата обикновени iPhone-а ще са с 5,4-инчов и 6,1-инчов дисплей. Pro устройствата ще дадат избор между 6,1-инчов и 6,7-инчов дисплей, а последният ще е най-големият за устройството до момента.
Дизайнът на всички нови телефони ще е с обли ръбове, подобно на iPad Pro. Високият клас джаджи ще продължат да ползват неръждаема стомана за ръбовете, а при по-евтините варианти материалът ще е алуминий. Освен това компанията планира тъмносин цвят за Pro моделите, който ще замени цвета Midnight Green от линията iPhone 11 Pro от 2019 г.
Поне по-големите Pro устройства ще имат същите LIDAR камери, като последния iPad Pro, което позволява на приложения за добавена реалност да разбират по-добре околната среда. Сред най-значителните подобрения в новите телефони ще е процесорът A14, който ще донесе по-висока скорост и подобрена енергийна ефективност.
Някои служители на Apple, които тестват новите устройства, смятат, че 6,7-инчовият екран е едно от най-значимите подобрения тази година, коментира източник, запознат със ситуацията. Няколко от тестващите са установили, че сегашните 5G мрежи не подобряват значително скоростта на връзката.
Apple планира да пусне на пазара първо ниския клас устройства, а след това Pro предложенията си, допълва източник, който е наясно с пазарната стратегия. При последния си разговор с анализаторите Apple обяви, че новите модели iPhone ще започнат да се продават „няколко седмици“ по-късно от миналогодишните, които излязоха на пазара на 20 септември.
Дизайнът на новите устройства и много от функциите им са били завършени преди Covid-19, но пандемията е създала проблеми с финалното тестване и е отложила началото на производството с няколко седмици. Въпреки забавянето на продажбите, мобилната операционна система iOS 14 ще бъде пусната през септември, твърдят източниците.
Новата линия Apple Watch ще включва наследник на Apple Watch Series 5 и устройство на мястото на Series 3, което ще се конкурира с по-ниския клас фитнес устройства като тези на Fitbit.
По-малкият HomePod пък ще помогне на Apple да поднови усилията си в областта на умния дом. Колонката ще се предлага на по-ниска цена, но ще има по-малко говорители от сегашния модел, струващ 299 долара.
Същевременно Apple разработва нов Apple TV с по-бърз процесор за по-добър гейминг. Това устройство обаче може да не започне продажби до следващата година, посочват източници, запознати с въпроса.