Apple вероятно ще запише ръст на продажбите на своите слушалки AirPods за трета поредна година, но това няма да е достатъчно и тя ще загуби доминантната си позиция на бързо растящия пазар на безжични слушалки, пише Bloomberg.
AirPods се появиха, за да оформят една нова категория, а Apple прибра близо половината от общите приходи от продажби в нея през 2019 г. Очакванията са, че тази година ще продаде повече – 82 млн. бройки, сочат данни на Counterpoint Research.
По-достъпните алтернативи на китайските конкуренти обаче подкопават лидерската позиция на Apple, а компанията сега е едва трета на пазара, с 35% дял, следвана от Xiaomi с 10% и Samsung Electronics с 6%.
На сцената се появи нарастващ контингент от специализирани китайски марки с модели като 90-доларовите Lypertek Levi, които прилягат добре в ухото и имат по-добро качество на звука от AirPods, въпреки че се продават на по-ниска цена. 1More True Wireless ANC също се представят по-добре с шумозаглушаването от струващите 250 долара AirPods Pro, въпреки че цената им е 180 долара.
Появилите се наскоро Galaxy Buds Live на Samsung също включват заглушаване на околните шумове, както и красив дизайн, а се предлагат за 170 долара. Южнокорейската компания твърди, че е продала 300 хил. бройки от Buds Live в първите няколко седмици откакто са на пазара, въпреки че част от тези продажби са в пакет с флагмана Galaxy Note 20.
За потребителите на смартфони с Android много от свързаните с iPhone предимства на AirPods се губят, а цената и функциите са ключови двигатели на покупката.
„Ниският и средният сегмент, включващ китайски и американски брандове като JLab, грабва от пазарния дял в премиум сегмента“, твърди анализаторът на Counterpoint Лиз Лий.
Конкуренцията между Samsung и Apple вероятно ще се засили до края на тази година, след като положителните отзиви за Buds Live и засилените инвестиции на Samsung се очаква да свие преднината на Apple, допълва тя. „Вярваме, че Samsung може да привлече повече потребители, особено на телефони с Android, Ако предложи по-голяма селекция от безжични слушалки от среден до висок клас с поне две или три вариации“.
Докато увеличава предложенията си в тази категория, се очаква Samsung да увеличи повече от два пъти продажбите си на безжични слушалки тази година – от 8 до 17 млн., докато прогнозата за AirPods е продадените бройки да скочат от 61 до 82 млн. Samsung.