Продажбите на iPhone в Китай са спаднали през май, показвайки сигнали за отслабване, след като Apple се радваше на първоначално възстановяване, когато страната започна отново да отваря бизнеса след блокадата, свързана с коронавируса, пише CNBC.
Други области на бизнеса обаче са нараснали, включително разходите в магазина на Apple за приложения – App Store, който може би показва гъвкавостта на компанията на един от най-големите ѝ пазари.
Данни, събрани от трети източници на CNBC, показват смесено представяне на Apple в Китай през миналия месец.
Компанията е продала 3,6 млн. бройки iPhone в страната през този период, което е под 3,9 млн. за април, сочат данни на базираната в Шанхай CINNO Research. Спадът спрямо април е със 7,7 на сто, но резултатът е по-висок от продадените 3,05 млн. броя iPhone през май 2019 г.
Това е в контраст със 160-те процента ръст на месечна база през април, когато Apple спечели от скока в търсенето в Китай и се радваше на възстановяване, след като страната отвори отново икономиката си, след като няколко седмици по-рано обяви, че взема драстични мерки за борба с коронавируса.
Продажбите на iPhone в Китай спаднаха с 60% на годишна база през февруари тази година. Apple беше принудена да затвори магазините си за няколко седмици, тъй като властите искаха да овладеят разпространението на Covid-19. До средата на март всички магазини на компанията в Китай отвориха отново врати.
Междувременно броят на смартфоните на Apple, продадени през търговски партньори в Китай, е достигнал над 2 млн. през май, сочи предварителна оценка на друга компания за пазарни проучвания – IDC. Това представлява спад с около 25% на месечна база, допълва Уил Уонг, мениджър проучвания в IDC. Този показател е важен, защото е смятан за индикатор за бъдещото търсене.
Apple е отказала да коментира данните.
Общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с около 20% на месечна база миналия месец, показва информация от Китайската академия за информационни и комуникационни технологии.