Продажбите на смартфони от китайските фабрики към доставчиците са нараснали със 17% през април, спрямо същия месец година по-рано, сочат правителствени данни, цитирани от Ройтерс.
Информацията предполага за ранно възстановяване на този пазар за производители на смартфони като Apple и Huawei Technologies, както и за потенциално завръщане към нормалността в Китай, когато говорим за по-широкия пaзар на потребителски хардуер, след кризата с коронавируса.
Производителите на смартфони са продали 40,8 млн. смартфона през април, спрямо 34,8 млн. през април 2019 г., твърди държавният мозъчен тръст Китайска академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT).
За първи път от години организацията не разкрива дела на продадените устройства с Android – ключова метрика, която дава яснота колко смартфона е продала Apple в Китай за месеца.
Частните компании за проучвания, които следят сектора, като Canalys, IDC и Counterpoint Research, твърдят, че продажбите на устройства на Apple в Китай са се свили до нисък едноцифрен процент.
Конкурентът Huawei е успял да запази продажбите си сравнително без промяна през тримесечието, докато китайските играчи, залагащи на Android – Oppo, Vivo и Xiaomi, са били засегнати от кризата с Covid-19 и продадените им обеми са се свили с двуцифрен процент, твърдят компаниите за проучвания.
Apple и конкурентните ѝ брандове за смартфони не разкриват публично данни за регионалните си продажби.