Един от очевидните победители във времето на Covid-19, заедно с доставките на хранителни стоки, приложенията за стрийминг и услугите за видео обаждания, е добрият стар персонален компютър, ако съдим по ръста на използването му през последните седмици, пише CNBC.
Коронавирусът промени ежедневието на хората по целия свят, а това включва потреблението на технологии. Когато хората прекарват по-голяма част от времето си вкъщи, има далеч по-малка нужда от ориентирани към пътуването услуги, като Airbnb, Google Maps или Uber. А ако хората си стоят у дома, те могат да се възползват от по-големите екрани и клавиатурите, които им позволяват да пишат по-бързо.
Това е добра новина за компаниите, които произвеждат персонални компютри, софтуер и периферия, които бяха потиснати от възхода на мобилните устройства.
“Потребителите използват персонални компютри с Windows, за да останат продуктивни, да се свързват и да учат в това време. В действителност над 4 трлн. минути са прекарвани в Windows 10 всеки месец, със 75% повече спрямо година по-рано“, посочва Панос Паней, главен продуктов директор на Microsoft, в публикация в блога на компанията.
Windows разполага с близо 87% дял на пазара на операционни системи за персонални компютри през април, сочат данни на NetMarketShare, а през март Microsoft заяви, че е достигнала 1 млрд. активни устройства с Windows 10.
След Windows втората по популярност операционна система за персонални компютри е MacOS на Apple с около 10% дял през април. През тримесечието, което завърши в края на март, активната база на Mac е достигнала рекорден връх, обяви главният финансов директор на Apple Лука Маестри при публикуването на финансовите резултати на компанията. Технологичният гигант очаква ръстът на приходите от Mac да се ускори през текущото тримесечие, уточни Маестри (В понеделник Apple представи новия си лаптоп MacBook Pro с подобрена клавиатура).
Продажбите на лаптопи и аксесоари за тях са скочили през първите две седмици на март, според NPD Group, а продажбите на персонални компютри са нараснали с около 53% през седмицата до 18 април, коментира говорител на компанията пред CNBC на 27 април.
„(Продажбите на) персоналните компютри са нараснали с поне 30% във всяка от последните пет седмици“, посочва още говорителят. „Продажбите на Chromebook са скочили с над 100% във всяка от тези седмици. Продажбите на Windows са се увеличили с поне 36% миналата седмица и с 45% през последните пет седмици“, допълва се в позицията.
IDC прогнозира, че като цяло продажбите на персонални компютри обаче са спаднали с около 10% през първото тримесечие заради по-слабите доставки.
Възраждането на персоналните компютри не се случва задължително на гърба на мобилните устройства, макар че хората генерално са по-малко мобилни от обичайното на местата, където правителствата наложиха блокада.
New York Times установи, че данни на Apptopia и SimilarWeb от януари до март показват ръстове на потреблението на уебсайтове като Facebook и Netflix, но по-малък ръст в използването на техните мобилни приложения.
И все пак новата златна ера за персоналния компютър може да не трае дълго. Правителствата все още обмислят кога хората ще могат да се върнат в офисите, училищата и като цяло да излязат свободно навън.