Южнокорейската компания LG Display отчете пето поредно тримесечие оперативна загуба. Гигантът е засегнат от спада в търсенето на смартфони и телевизори заради пандемията, предава Ройтерс.
Оперативната загуба за първото тримесечие, завършило през март, се е увеличила до 362 млн. вона (294,79 млн. долара) спрямо загуба от 132 млрд. вона година по-рано. За сравнение прогнозата на 19 анализатори беше за 390 млрд. вона загуба според Refinitiv SmartEstimate.
Приходите на LG Display са се понижили с 20 на сто до 4,7 трлн. вона.
„Очакваме волатилността в търсенето да се увеличи с времето, тъй като секторите на индустрията са засегнати от разпространението на Covid-19. Трудната ситуация неминуемо ще се задържи, въпреки че се очаква търсенето на ИТ продукти да нарасне заради поръчките, свързани със стоенето у дома, и последващия скок на онлайн активностите“, гласи изявлението на LG.
Анализатори твърдят, че макар цените на течнокристалните дисплеи да са нараснали, когато производството в Китай е било затруднено в пика на епидемията там, това повишение е било краткосрочно и е изчезнало с подновяването на производството от страна на китайските конкуренти.
В опит да ограничи загубата, LG Display твърди, че ще спре производството на вътрешния си пазар на LCD панели за телевизори до края на тази година.
Samsung Display, звено на Samsung Electronics, миналия месец заяви, че ще спре цялото производство на LCD дисплеи до края на годината.
Отчетът на LG Display беше обявен след затвярането на борсата в Южна Корея. От началото на годината цената на акциите на компанията се е свила с над 33%, в сравнение с 12% понижение на бенчмарка.