Apple е продала под половин милион смартфона в Китай през февруари, сочат правителствени данни от днес, тъй като епидемията е свила наполовина търсенето на подобни устройства, предава Ройтерс.
В края на януари Китай наложи ограничения на пътуванията и призова гражданите да избягват публични места. Това се случи в навечерието на Китайската Нова година. Тези рестрикции останаха в сила през по-голямата част на февруари.
Като цяло компаниите за мобилни телефони са продали общо 6,34 млн. устройства през февруари, или с 54,7% по-малко спрямо 14-те млн. през същия месец година по-рано, сочат данни на Китайската академия за информационни и комуникационни технологии.
Това е най-ниското ниво за февруари поне от 2012 г., когато агенцията е започнала да публикува статистика.
Брандовете, ползващи Android, включващи устройства на Huawei Technologies и Xiaomi, са понесли най-голям спад, тъй като общият срив на продажбите им е от 12,72 млн. бройки през февруари 2019 г. до 5,85 млн. този февруари.
Продажбите на устройства на Apple са се сринали до 494 хил. от 1,27 млн. през февруари миналата година. През януари тази година продажбите останаха стабилни, на ниво от малко над 2 млн.
Преди това компаниите за пазарни проучвания IDC и Canalys прогнозираха, че общите продажби на смартфони ще спаднат с около 40% през първото тримесечие, тъй като епидемията на коронавируса засегна търсенето и доведе до проблеми с веригата на доставките.
Магазините на Apple в Китай останаха затворени поне две седмици през февруари, заради нарастващите опасения за разпространението на COVID-19.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук написа писмо до инвесторите същия месец, в което ги предупреди, че компанията няма да може да изпълни по-рано обявената прогноза за текущото тримесечие заради проблемите с търсенето.