Apple Watch е продал повече бройки от цялата индустрия за швейцарски часовници през 2019 г., сочи нов доклад, цитиран от CNBC.
Компанията за пазарни проучвания Strategy Analytics оцени, че Apple е продала 30,7 млн. бройки от своя умен часовник по целия свят. За сравнение швейцарските марки, взети заедно, са продали 21,1 млн.
"Аналоговите часовници остават популярни сред по-възрастните потребители, но по-младите купувачи се насочват към умните часовници“, пише Strategy Analytics в доклада си. „Традиционните швейцарски производители на часовници като Swatch и Tissot губят войната с умните часовници“.
Категорията за носими устройства на Apple, която включва Apple Watch и безжичните слушалки AirPods, се радва на силен растеж. През тримесечието до декември подразделението генерира 10 млрд. долара нетни приходи, което представлява близо 27% ръст на годишна база.
Междувременно износът на швейцарски часовници достигна 20,6 млн. бройки за 2019 г., сочат данни на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Тук не са включени продажбите в Швейцария, ето защо данните на Strategy Analytics за индустрията са по-високи. И все пак износът на швейцарски часовници се е свил с 13 на сто на годишна база през 2019 г.
Apple представи първия си умен часовник през 2014 г. Шест години по-късно той вече един от важните за компанията продукти.
Swatch, която е собственик на марката Tissot, отказва да коментира въпроса. LVMH, която стои зад бранда Tag Heuer, все още не е отговорила на запитванията за коментар.
За да се справят с атаката на технологичните играчи, традиционните швейцарски производители пуснаха собствени умни часовници. Tag Heuer предложи редица модели, включително един за 180 хил, долара.
Разбира се, макар Apple да има най-голям обем продажби, маржът може да не е толкова висок, колкото на премиум марките от Швейцария, твърди Нейл Моутсън от Strategy Analytics.
"Вярваме, че Apple Watch е печеливш, но не толкова, колкото част от изключително премиум швейцарските производители на часовници“, допълва той.