Royal Philips NV обмисля продажбата на бизнеса си с домакински уреди, генериращ годишни приходи от продажби в размер на 2,3 милиарда евро (2,5 милиарда долара), като част от плана да главния изпълнителен директор Франс ван Хутен за преобръщането на холандската компания в производител на здравно оборудване.
Продажбата на подразделението, което произвежда различни уреди – от кафемашини до пречистватели на въздуха, ще отнеме между 12 до 18 месеца, а активът се очаква да предизвика „голям интерес", твърди изпълнителният директор, цитиран от Bloomberg.
Раздялата с бизнеса „ще помогне за засилване на собствения фокус на Philips върху здравните технологии, тъй като ние сме в състояние да увеличим още повече това портфолио“, казва Ван Хутен в интервю.
Някога свързваният предимно с електрониката и светлината техника концерн се конкурира в новия си основен бизнес сегмент – технологиите в сферата на здравеопазването, с германския Siemens-Healthineers.
Под управлението на Ван Хутен Philips изостря фокуса си към разрастване на дейността на пазара за грижа за здравето. Преди 4 години компанията продаде акции в подразделението си за осветителни тела, което сега се казва Philips Lighting, в първично публично предлагане през май и планира да продаде бизнеса си със светещи диоди Lumileds през втората половина на годината, след като се отказа от вече договорена сделка по-рано през 2016 г. заради регулаторни проблеми.
Компанията, която продава различни продукти, вариращи от четки за зъби до медицински системи за визуализация, обяви и финансовите си резултати за последното финансово тримесечие на 2019 г. Сравнимите приходи от продажби са нараснали с 3,3%, под средната оценка за ръст от 5,2% на анализаторите. Акциите поевтиняват леко с 0,2% до 44,20 евро към 11:01 ч. в Амстердам, където е базирана компанията.
Philips „ремонтира“ подразделението си Connected Care, което все още не отговаря на очакванията. Въпреки че търсенето на безжични цифрови монитори расте, Ван Хутен трябва да намали разходите и да поправи веригата за доставки на компоненти, повредена от търговските мита. Рентабилността в поделението се разширява до 19,4% на фона на някои признаци за подобряване на производителността.Тъй като търговската война сякаш отслабва, Ван Хутен заяви, че сега се опитва да се справи с евентуалните последствия от коронавируса в Китай – пазар с двуцифрен растеж, който носи около 15% от приходите. Сред главните рискове е спад в потребителското доверие, както и ново нарушаване на веригата на доставки.