Bird Rides, стартъпът пионер на пазара за споделяне на електрически скутери от Калифорния, води преговори за закупуването на Circ, германски конкурент, ръководен от един от най-известните технологични предприемачи в Европа. Circ, чийто съосновател беше Лукаш Гадовски, който също така е съосновател на онлайн компанията за хранителни стоки Delivery Hero, търси купувач, след като изпитва затруднения да събере нови средства, необходими за продължаване на разширяването ѝ, твърди Financial Times, позовавайки се на няколко източника, запознати с дискусиите на двете компании.
Макар че разговорите продължават, едно евентуално споразумение може да позволи на Bird да преодолее преднината на конкурента си от Силициевата долина Lime, който се смята за лидер в Европа. Bird e активна и в България чрез бранда Brum, който използва технологията ѝ. Една сделка би отбелязала и началото на дългоочаквана консолидация, след като рискови капиталисти изляха стотици милиони долари в няколко стартъпа за споделяне на скутери в Европа. Условията на сделката, които вероятно ще доведе до сливане на европейските операции на Bird с тези на Circ, засега не са ясни, но се очаква изкупната цена да е по-ниска от заветния статут на "еднорог", предоставен на стартъпи със стойност над 1 млрд. долара. Възможно е двете компании да не успеят да постигнат споразумение. Bird и Circ не са коментирали темата пред FT. Базираната в Берлин Circ, която по-рано беше известна като Flash, набра финансиране от серия А през 2019 г. за най-малко 55 млн. евро от фондове за рисков капитал и се разшири до десетки градове за по-малко от две години. Но поне засега влизането на Гадовски в бизнеса със скутери не успява да постигне същия успех като Delivery Hero, компанията за доставка на храна, която сега струва повече от 13 млрд. евро.Circ се бори в европейска конкуренция с Lime от Сан Франциско, Voi от Стокхолм и Tier от Берлин.
Гадовски също така е инвеститор и в Grow, латиноамерикански стартъп за скутери, а чрез своята компания Team Europe подкрепя редица други компании, включително статъпа за летящи таксита Volocopter.
След бързо и скъпо разрастване през миналата година в Германия, Австрия, Италия и Франция, както и в Близкия Изток, Източна Европа и Северните страни, Circ беше принуден да натисне спирачките през последните месеци. Компанията съкрати десетки служители през миналата година преди зимния сезон, когато използването на скутери обикновено замира.
Circ изостава от европейските конкуренти като Tier и Voi и по отношение на финансирането, показват данни на Pitchbook, който проследява рисковите инвестиции. Конкуренцията в Европа е интензивна, като няколко стартъпа за скутери, включително германските Dott и Wind, набират десетки милиони евро.