Американският технологичен гигант Google отпразнува своята година, представяйки новия си топ смартфон Pixel 4. Стотици хора се стекоха в Shed, висока, нова зала в Ню Йорк. Всички те искаха да видят новите продукти на гиганта на търсачките от Калифорния. Персонал в бели гащеризони с цветното лого на Google на гърдите и цветни обувки Converse насочва тълпата по пътя към залата. На сцената легендата на фотографията Ани Лейбовиц обяснява как е тествала новия смартфон на дълго пътуване. Лайфстайл предприемачът Марта Стюарт седи сред публиката, както и други ВИП гости. Преди всичко камерата на новия Pixel 4 е фокусът на презентацията в Ню Йорк. Алгоритмите коригират снежни изображения, позволяват увеличение без допълнителен обектив и правят снимки на обсипаното със звезди небе, на които може да се види Млечният път. Новият смартфон, който може да се отключи чрез лицево разпознаване, се предлага в САЩ за 799 долара в оранжево, черно и бяло.
Друга новост: благодарение на сензор за движение Pixel 4 може да се контролира и с жестове, без да се налага да прекарвате пръст по екрана. Или с новите Ear buds – слушалки тип „тапи“, които също така функционират като микрофони: „Google, пусни моя плейлист“, а е достатъчна команда за работа със смартфона. Това е възможно и ако смартфонът е разположен на три стаи по-далеч – например на зарядното или в шкафчето на фитнес залата. Идентификацията с пръстовия отпечатък скоро може да остане само спомен от миналото. Уникална характеристика е регистрирането на автомобилни катастрофи. Устройството може да установи, ако сте попаднали в катастрофа и автоматично да набере номера на службите за спешна помощ 911 или 112. Pixel 4 е с 5,7-инчов екран, а по-големият Pixel 4 XL - с екран с диагонал 6,3 инча. За Google смартфонът е важен като друг източник на приходи. През второто тримесечие IT групата реализира приходи от 39 млрд. долара и печалба в размер на 10 млрд. долара. Най-големият бизнес на Google обаче все още е рекламата. Но поне 16 процента от продажбите сега идват от смартфони, високоговорители и облачни изчислителни услуги. Този бизнес с „Други приходи" нарасна с 40 процента спрямо предходната година до 6,2 милиарда долара през второто тримесечие. Колко от него се генерират именно от смартфоните, компанията не съобщава. Въпреки че Google имаше проблеми с продажбата на Pixel 2 и 3, достъпният Pixel 3A беше добре приет от клиентите. Устройството дойде на пазара на цена под 400 долара миналия май, когато малко други производители пуснаха свои продукти. Сега Pixel 4 трябва да докаже, че Google може да спечели дори по-заможните клиенти за своя смартфон. Освен това концернът представи новата си версия на изцяло свързания дом. Лампите и парното угасват сами, видеото се сменя по гласова команда от една стая в друга. Устройствата Nest Mini в шкафа за книги служат като телефон и споделят кой е на прага на вратата, дали кучето лае или детето е в кухнята. Те са на цена от 50 долара. Компанията представи нови безжични слушалки Pixel Buds, които трябва да излязат на пазара през пролетта на 2020 г. с цена, започваща от 179 долара. Те имат технология за "адаптивен звук", която автоматично регулира нивото на звука според средата. Новият ноутбук Pixelbook Go е олекотена версия на оригиналния, с 13,3-инчов екран и 12 часа живот на батерията. Цените му започват от 649 долара. Компанията съобщи също още, че ще пусне нова стрийминг услуга за видео игри Stadia от 19 ноември за 9,99 долара на месец. Компанията пусна Stadia за първи път през март като "облачна" алтернатива на игровите конзоли на конкуренти като Microsoft и Sony. В Ню Йорк Google остана само на тема „представяне на продукти“. Мениджърите на сцената не отговориха на горещия въпрос за личните данни и пазарната мощ. Фактът, че потенциалният кандидат-президент на демократите Елизабет Уорън призовава за разделяне на Google, Facebook и Co., не бе обсъждан. На въпроса дали клиентите трябва да се притесняват, че Google ще използва изображенията им, за да персонализира рекламите им, професорът по компютърна графика и инженер на Google Марк Ливой казва пред Handelsblatt: „Трябва да напомним на хората, че не искаме да правим нищо лошо с техните снимки и че не ги продаваме. Снимките са нещо много лично“. Google възприемал темата за поверителността много сериозно. „Много служители биха възроптали, ако видят нещо, което им се струва неетично. Това е част от нашата корпоративна култура", казва Ливой.fallback
Новият топ телефон на Google може да се управлява и с жестове
Идентификацията с пръстовия отпечатък скоро може да остане само спомен от миналото
10:52 | 16.10.19 г. 1напиши коментар
fallback
Още от Хардуер виж още