fallback

Amazon кове голям алианс на гласовите асистенти

С представянето на плеяда нови джаджи компанията се съсредоточава над опазването на личните данни

10:44 | 26.09.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Повече от 30 компании са се присъединили към съюз около Amazon. Целта на задругата: в близко бъдеще няколко различни езикови асистенти трябва да могат да работят паралелно на едно устройство.

Новият бизнес съюз около Amazon иска да гарантира, че скоро много езикови асистенти могат да работят едно до друго на много устройства. Сред повече от 30-те компании, които са се присъединил, влизат BMW и Spotify, специалистите по hi-fi озвучаването Bose, Sony и Sonos, както и компании за чипове като Intel, Qualcomm и NXP.

Apple и Google, чиито гласови асистенти се конкурират с Alexa на Amazon, не са включени в съюза. Microsoft обаче е тук, въпреки че създателят на Windows също има собствен софтуер за подобна помощ в лицето на Cortana. Интересно е, че и големите китайски играчи Baidu и Tencent се присъединиха към съюза на Amazon, представен през седмицата. Лидерът на пазара на смартфони Samsung, който възнамерява да създаде свой собствен езиков асистент Bixby, засега е извън борда.

Идеята няколко езикови асистенти да се инсталират паралелно на едно устройство и след това да се активират със съответната им дума за събуждане, съществува от известно време. Например преди няколко години Harman показа как различни асистенти могат да оперират едновременно в колата. Amazon и Microsoft опитаха взаимодействието на Alexa и Cortana. Компаниите за чипове Intel и Qualcomm пък искат да създадат техническата основа за това с новите си процесори.

Междувременно Amazon.com Inc. заяви, че големи количества пари сменят годишно притежателя си чрез платформата ѝ за гласов асистент Alexa, засилвайки бизнес възможностите за компаниите и разработчиците, които могат да съсредоточат вниманието си върху платформата, която не е известна с трансакциите на пари.

„Сега през Alexa минават милиарди долари на година", заяви Дейв Лимп, ръководител на бизнеса с устройства и услуги на Amazon, по време на пресконференция в Сиатъл. Тази сума изключва парите, които Amazon получава за продажби на собствените си услуги, казва той, цитиран от Bloomberg.

Amazon също така даде актуална статистика за състоянието на екосистемата, растяща около Alexa. Домейнът на Alexa сега включва около 85 000 съвместими продукта, създадени от други компании, и около 100 000 умения. Все пак този пазар все още не е намерил трансформационния си удар отвъд основните задачи, въпреки че предизвиква широк интерес.

Компанията на Джеф Безос представи в сряда цяла плеяда нови джаджи – за трета поредна година на събитие през септември. Amazon защити функциите за поверителност на своя цифров асистент Alexa - и представи някои нови инструменти, които да успокоят потребителите - след месеци на дебати за практиките на технологичния гигант и най-големите му конкуренти.

„Пука ни за това“, заяви Дейв Лимп в сряда в централата на Amazon в Сиатъл. „Поверителността е абсолютна основа на всичко, което правим във и около Alexa“, добави той.

Обясненията в тази сфера са необичайни за компания, която предпочиташе досега да коментира характеристиките на продуктите и клиентското преживяване. Но нуждата на гиганта за електронна търговия да спечели доверието на своите потребители нарасна, след като Лимп представи десетки продукти и услуги, предназначени да разширят обхвата на Alexa в повече области на живота - дори стигайки дотам, че да вгражда микрофони в слушалки, тип „тапи“, очила и пръстени. Мениджърът също така представи актуализирани версии на основните високоговорители на Echo и Echo Dot, както и обещаната версия Echo Studio, насочена към любителите на музиката.

На събитието в сряда бе подчертано нарастващото значение на франчайзинга за електрониката на компанията. Търсенето на устройства на Amazon, водени от Echo Dot и Fire TV, я направи третата по продажби марка в САЩ през миналата година, според оценките на изследователя Euromonitor International. Компанията изостава само от Apple Inc. и Samsung Electronics Co.

За разлика от тези производители на електроника от висок клас, Amazon постигна мащаба си преди всичко, като продава устройства на ниски цени, които според анализаторите едва носят достатъчно печалба, за да покрият производствените разходи. Залогът е дългосрочна печалба във виртуален цикъл: повече устройства в ръцете на потребителите означават повече зрители за оригиналните телевизионни предавания на Amazon, повече абонати на Amazon Prime и по-голям интерес на разработчиците за изграждане на инструменти за Alexa.

През по-голямата част от тази година вниманието, отделено на гласовия асистент на Amazon, се съсредоточи върху данните на клиентите, които събира той и как Amazon използва информацията.

През април Bloomberg News съобщи, че Amazon има екип от хора в офиси по целия свят, натоварен с преглед на малка извадка от потребителските гласови записи, чути от Alexa, практика, която компанията не разкрива изрично. Новините по темата през следващите месеци подчертаха подобни практики в Google на Alphabet Inc. и Apple.

Сега Лимп представи опция за включване, която позволява на потребителите на Alexa автоматично да изтриват редовно своите гласови записи на тримесечен период или на 18 месеца. Досега потребителите на Alexa трябваше да изтриват ръчно съхранените си записи на глас в придружаващия уебсайт. Amazon също така добави режим на поверителност за своите камери за домашна сигурност Ring.

„Ще продължим да се вслушваме в клиентите и съм сигурен, че ще имат повече идеи за нас относно новите функции за поверителност“, каза Лимп.

Компанията представи нов модел на най-продаваната Echo Dot с вграден визуален часовник и висок клас високоговорители, които да конкурират високоговорителите на Apple HomePod, Google Home Max и джаджите на Sonos Inc., наречени Echo Studio.

Новият високоговорител Echo Show идва с 8-инчов екран, надграждащ линия, която вече включва 5-инчови и 10-инчови дисплеи. Междувременно Echo Flex е нова категория на интелигентния високоговорител, който се включва директно в контакта за стената, за разлика от други устройства Echo, които се свързват към контакти през кабел. Echo Flex ще се интегрира с новите сензори за движение и светлина и ще има API, така че разработчиците да могат да пишат команди за него.

Отвъд освежаването на линията Echo Amazon удвои усилията си да изведе Alexa на пътя, пускайки слушалки тип „тапи“, очила и дори пръстен, който се предлага оборудван с дигиталния асистент. Alexa е може би най-известният гласов асистент в САЩ, но нейният профил страда от липсата на смартфон на Amazon. Google и Apple, чийто софтуер владее почти всички телефони, продавани всяка година, разполагат с „пленени“ аудитории за Google Assistant и Siri, които се предлагат предварително инсталирани на устройствата.

Приблизително 90-минутното представяне на Лимп предполага, че едва ли има кът от високотехнологичната индустрия, изоставен недокоснат от въжделенията на Amazon за Alexa или други нейни продукти - от софтуер за училища до нов Wi-Fi Mesh Router и интеграция с автомобили и камиони от GM.

Amazon добави и кухненски уреди към портфолиото си: умна фурна с фритюрник. През миналата година компанията обяви своята Alexa Microwave и заяви, че тя бързо се превръща в най-популярната микровълнова печка, продавана на Amazon.com. Новата умна фурна се интегрира с Alexa и ще включва Echo Dot, така че потребителите да не се нуждаят от допълнителни устройства, за да работят с гласово управление.

Представеното сега Echo Studio, насочено към любителите на музиката, струва 200 долара и се предлага с 3D аудио. Акциите на Sonos, чиято основна дейност е производството на цифрови аудио високоговорители, се обезцениха с 5% след представянето на Amazon.

Много собственици на интелигентни високоговорители използват устройствата предимно, за да слушат музика или да предават поточни радиостанции или подкасти. Напоследък Amazon изостря фокуса си върху аудиофилите, пускайки услуга за стрийминг на музика с висока разделителна способност по-рано този месец и представяйки на подобно събитие за джаджи преди година редица субуфери, усилватели и друга електроника, предназначена да подобри профила на Alexa като музикален хъб. Все пак тези устройства не се превърнаха в хитове на масовия пазар, а някои от тях са сред по-слабо преглежданите джаджи в линията Echo на Amazon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:34 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още