Производителят на носими устройства Fitbit сви прогнозата за приходите си за 2019 г. и обвини за това разочароващите продажби на наскоро пуснатите на пазара по-евтини умни часовници Versa Lite. Новините накараха цената на акциите на компанията да потънат с 16% до рекордно дъно, предава Ройтерс.
През март Fitbit пусна Versa Lite на цена от 160 долара, спрямо 200 долара за пълната версия. Часовникът, който може да следи тренировки и пулс, не разполага с някои функции, като възможност за директно съхранение на музика.
“Въпреки че Versa Lite получи добри отзиви от потребителите, видяхме, че потребителите са склонни да платят повече за умен часовник с допълнителни функции или търсят намаления”, коментира главният изпълнителен директор Джеймс Парк.
Компанията се насочи към пазара на умни часовници, за да се справи с удара от забавянето на растежа на популярните си цветни фитнес тракери, но се сблъска със силна конкуренция от компании, разполагащи с много капитал, като Apple и Samsung Electronics.
Приходите от умни часовници са се свили с 27% на годишна база през второто тримесечие.
Главният финансов директор Рон Кислинг заяви още, че компанията предвижда по-големи разходи през първите три тримесечия преди да генерира кеш през четвъртото.
Fitbit намали прогнозата си за приходите си за 2019 г. за между 1,43 млрд. и 1,48 млрд. долара, в сравнение с преди това очакваните 1,52-1,58 млрд. долара.
Разочароващото представяне на Versa Lite предполага, че като цяло състоянието на бизнеса не е толкова стабилно, колкото си мислехме, коментира анализаторът на DA Davidson Томас Форте.
Някои анализатори посочиха и слабото представяне на бизнеса със здравни решения на компанията, който е смятан за двигател на растежа. Той свързва пацинти и лекари, болници и други.
Fitbit прогнозира приходи между 335 млн. и 355 млн. долара за третото тримесечие, под средната оценка на анализаторите за 399,4 млн. долара по данни на Refinitiv.
Освен това компанията прогнозира коригирана загуба между 9 и 11 цента на акция. Очакваното от анализаторите е печалба от 2 цента на акция.
Като се изключат някои елементи, компанията е загубила по 14 цента на акция през второто тримесечие, което завърши на 30 юни, под прогнозата за 18 цента загуба.
Приходите са се увеличили с 5 на сто до 313,6 млн. долара, изпреварвайки средната прогноза на анализаторите за 312 млн. долара.
Книжата на компанията са понижили стойността си с 15,5% от началото на годината.