Японската компания Panasonic отчита по-голям от очаквания 44-процентен спад на оперативната печалба за първото тримесечие, след като търговската война между САЩ и Китай засегна търсенето на автомобилни компоненти и заводско оборудване в Китай, предава Ройтерс.
Panasonic, екслузивен доставчик на батерийни клетки за Tesla, отчита оперативна печалба от 56,39 млрд. йени (519,68 млн. долара) за тримесечието от април до юни, което е под резултата от 99,96 млрд. йени година по-рано.
Сумата е под консенсусната прогноза за 70,93 млрд. йени, дадена от осем анализатори и събрана от Refinitiv.
Panasonic запазва прогнозата за печалбата си за фискалната година, която завършва през март, до 300 млрд. йени спрямо консенсусна прогноза на 20 анализатори за 319,97 млрд. йени.
Бизнесът с автомобилни компоненти и заводско оборудване, които някога бяха смятани за следващите стълбове на печалбата след пренасочването от нискомаржовия бизнес потребителска електроника, остава слаб, след като инвестиционните разходи натежават, а търсенето в Китай се забавя.
Забавянето на производството на масовия електромобил на Tesla – Model 3, забавя и възстановяването на инвестициите на Panasonic в производството на батерии в съвместното предприятие им Gigafactory.
Panasonic внимава повече за бъдещите разходи за растеж на производството на батериите на Tesla, като същевременно планира да създаде ново съвместно предприятие за батерии с Toyota Motor Corp.
Стойността на акциите на Panasonic намалява наполовина от края на 2017 г., повлечена надолу от притесненията за липсата на двигатели на растеж, както и заради несигурностите около Tesla.