Американският технологичен концерн Microsoft Corp. обяви, че следващото поколение конзола Xbox ще бъде четири пъти по-мощно от сегашната Xbox One X благодарение на AMD процесор, който позволява излъчването на 120 кадъра в секунда, предава Bloomberg.
Проектът с кодово име Project Scarlett, ще намали латентността при зареждане на игрите. Конзолата ще бъде пусната навреме за Коледа през 2020 г. с новата версия на Halo, популярното заглавие шутър на компанията.
Microsoft заяви, конзолата ще е четири пъти по-мощна от Xbox One S и идва с повече памет, по-висока резолюция и по-добра графика. Освен това ще има и повече място за съхранение.
„Конзолата трябва да бъде изградена и оптимизирана за едно нещо, само за едно нещо: за игри“, казва Фил Спенсър, изпълнителен вицепрезидент по игрите в Microsoft, по време на събитие в неделя.
Microsoft обяви също, че платформата за стрийминг xCloud, която позволява на клиентите да играят своите игри навсякъде чрез съхраняването им в облака, ще дебютира през октомври.
Компанията обяви новините на събитие в Лос Анджелис преди E3, голямото търговско изложение на индустрията за видео игри, което се открива във вторник. Новината подчертава ангажимента на Microsoft към ново поколение хардуер, въпреки че въвежда и нови начини за потребителите да стриймват игри на множество устройства.
Microsoft също така бе насърчена и от Sony Corp., която пропусна тазгодишното изложение за първи път, вероятно за да направи съобщение за собствената си конзола от следващо поколение на по-късна дата. PlayStation 4 на Sony е най-продаваното сред сегашното поколение игрални устройства.
„Те не се забавят заради следващите поколения на Sony и изграждат своето хибридно игрално бъдеще", коментира анонса на Microsoft Матю Кантерман, анализатор на видеоигри в Bloomberg Intelligence.
Holiday 2020 we will launch Project Scarlett with... Halo Infinite. #XboxE3 #HaloInfinitehttps://t.co/8Nrh4tQvhb pic.twitter.com/yt2RRiQanZ
— Xbox ➡️ E3 (@Xbox) 9 юни 2019 г.Microsoft се сблъсква с нова конкуренция в игрите, тъй като технологичните компании навлизат в интернет базирани услуги за стрийминг. Google стартира услугата Stadia за 10 долара на месец през ноември. Microsoft се опитва да разшири имиджа си като оператор за всички видове геймъри, включително тези, които използват персонален компютър.
Сегашното поколение, Xbox One, влезе в продажба през 2013 г. и първоначално се сблъска със слаб интерес, тъй като компанията постави премиум цена на устройство, предназначено да се фокусира върху по-широко развлекателно преживяване, изключвайки закоравелите играчи. След намаляване на цените и връщане към традиционната си аудитория продажбите се възстановиха след това, но никога не се доближиха до тези на конкурентната PlayStation 4 на Sony.
Microsoft показа 60 нови игри на събитието и обяви нова абонаментна услуга, Xbox Game Pass Ultimate, която позволява на феновете да играят на конзола, PC и онлайн мултиплейър игри с месечна такса от 15 долара.
Компанията също така обяви нов Xbox контролер, който идва с Bluetooth и акумулаторна батерия, която има до 40 часа живот и струва 179,99 долара, а предварителните поръчки вече са достъпни онлайн.