fallback

Nintendo записа 17% борсов ръст заради партньорството си с Tencent

То може да даде нови възможности на японския гигант в Китай

09:15 | 19.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Книжата на Nintendo повишиха стойността си, след като китайската компания Tencent Holdings спечели одобрение да продава една от игрите на компанията за конзолата ѝ Switch – знак, че японската фирма може да се възползва от растежа на най-големия пазар на игри в света, пише Bloomberg.

Tencent получи одобрение за тестовата версия на New Super Mario Bros. U Deluxe за Switch, сочи информация на уебсайта на Културния и туристически отдел в Гуандун, Китай.

Говорител на Nintendo потвърди, че Tencent е кандидатствала за продажбата на хардуер в лицето на Switch, но не може да коментира нищо повече за одобрението на провинцията, посочвайки, че това е само една част от целия процес.

Книжата на Nintendo повишиха стойността си с около 17 на сто – най-големият скок в рамките на търговията от септември 2016 г.

Tencent може да се окаже особено ценен съюзник за Nintendo в Китай, където играчите започнаха да се отказват от конзолите в полза на смартфоните и персоналните компютри. Алиансът може да доведе до нови възможности за растеж на продажбите на Switch. През януари Nintendo сви прогнозата си за продажбите на конзолата, с което повдигна въпроси за търсенето на тригодишното устройство.

"С големия си брой играчи, Китай е добра възможност за Nintendo”, коментира Хидеюки Ишигуро, старши стратег в Daiwa Securities. “Вече виждаме сценарий за продължаващо увеличение на продажбите на Switch и за растеж на печалбата“.

Книжата на Tencent не се търгуваха в Хонконг заради национален празник. Тези, листнати в САЩ, повишиха цената си с под 1% в четвъртък след обявяването на новините.

Акциите на японските разработчици на игри като Capcom, Square Enix Holdings и Bandai Namco Holdings повишиха цените си с над 3 на сто след новините. И трите правят софтуер за Switch, което увеличава възможностите им за бизнес в континенталната част на Китай.

Китай е най-големият пазар на игри в света, но конзолите носят под 2% от приходите на индустрията по данни за 2018 г. на Newzoo. Microsoft и Sony се сблъскват с ограничено търсене, откакто пуснаха най-новите си конзоли там, съответно през 2014 и 2015 г. Същевременно потребителите предпочитат да играят безплатни игри на телефоните си, вместо да харчат стотици долари за големи устройства за гейминг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:31 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още