Американският технологичен гигант Apple представи нов вариант на своя таблет iPad от среден клас с по-голям екран, както и първия ъпдейт на iPad mini от 2015 г. насам, предава Bloomberg.
Новите устройства бяха представени само седмица преди компанията да пусне своята услуга, създадена, за да се конкурира с Netflix.
Apple обяви новия iPad Air, който разполага с 10,5-инчов екран, с което върна модел, който остана в миналото, когато пусна своя iPad Pro преди няколко години. Размерът на екрана е по-голям от 9,7-инчовия модел за 329 долара, направен с образователни цели и пуснат миналата година на пазара.
IPad mini, чийто ъпгрейд потребителите очакваха, продължава да използва 7,9-инчов екран. По-големият iPad, представен днес, поддържа Smart Keyboard, а двете устройства работят със стилуса Apple Pencil и включват по-бърз A12 процесор, което е стъпка напред спрямо A10, който се ползва в миналогодишния образователен модел.
Новите устройства използват Home бутон със скенер на пръстови отпечатъци, а не лицево разпознаване, както по-скъпите версии. Новите модели iPad mini ще са със стартова цена от 399 долара, а 10,5-инчовият iPad Air – от 449 долара. Те са достъпни за онлайн поръчка, а от следващата седмица ще се предлагат и в магазините, обяви Apple.
И двете устройства ще се предлагат във версии с по 64 GB и 256 GB вградена памет.
През миналата година Apple организира събитие, за да представи предишните модели iPad и усилията си в сферата на образованието в района на Чикаго. Компанията обнови по-скъпата си линия таблети, iPad Pro, миналия октомври, добавяйки функцията за лицево разпознаване Face ID и предлагайки по-тънки рамки.
На 25 март Apple ще проведе събитие, на което ще представи своя конкурент на Netflix, както и абонаментната услуга Apple News. На 3 юни тя планира да обяви следващия голям софтуерен ъпдейт за iPhone, iPad, Mac, Apple Watch и Apple TV.
През последните години Apple разделя категорията на таблетите на две линии – по-нисък клас модели, насочени към образованието, и висок клас модели за бизнес потребителите. Обичайно тя обновява по-евтините устройства през март, а Pro моделите през втората половина на годината. Този път обаче залага на различна стратегия.
От години Apple доминира категорията на таблетите. Според IDC iPad е лидер на пазара с 27% дял за третото тримесечие. Въпреки това има 7% спад на продажбите през тримесечието на годишна база.
През предишното си тримесечие Apple спря да обявява данни за продажбите на iPad, iPhone и Mac.
Годишните приходи от iPad също спадат последователно всяка година от 2013 г. насам, докато Apple и другите играчи в индустрията залагат на по-големи екрани на смартфоните.