Продажбите на смартфони в Китай са спаднали през февруари до най-ниското си равнище от шест години, сочат пазарни данни. Това се случва в момент, в който потребителите продължават да отлагат покупките на телефони, на фона на забавянето на икономиката, предава Ройтерс.
Продажбите на най-големия пазар на смартфони в света са достигнали 14,5 млн. бройки, което е с 19,9% по-малко спрямо година по-рано, показват данните на Китайската академия по информационни и комуникационни технологии – институт, подкрепян от правителството.
Това е най-ниското ниво от февруари 2013 г., когато продажбите в Китай достигнаха 20,7 млн.
Общите потребителски покупки обичайно се забавят през февруари, тъй като китайците прекарват по-голямата част от месеца със семействата си, празнувайки Нова година. Но тази година продажбите се свиха повече от обичайното заради забавящата се икономика, след като търговската война между САЩ и Китай засегна търсенето на устройства от чужбина.
Apple по-рано заяви, че по-слабите продажби на iPhone в Китай са причината за по-ниската прогноза за продажбите ѝ.
На фона на очакванията продажбите на смартфони да останат слаби, компании като китайския пазарен лидер Huawei Technologies си поставиха за цел да пускат по-скъпи модели, за да достигнат по-високи маржове на печалба.
През 2018 г. пазарният дял на Huawei в Китай в сегмента с устройства на цена от 500 до 800 долара нарасна до 26,6% от 8,8% година по-рано, сочат данни на Counterpoint Research. Делът на Apple спадна до 54,6% от 81,2%, след като компанията пусна устройства на цена от над 1000 долара, въпреки че други компании предложиха конкурентни устройства на по-ниски цени.
Още технологични новини вижте във видеото на Bloomerg TV Bulgaria!