Около 4 на сто от българското население, или приблизително 300 000 българи, използват в бита си услугите на новото поколение „смарт“ телевизори - за влизане в интернет, за забавления или за онлайн пазаруване. Това става ясно от данни от анализ на Евростат за нагласите на европейците към новите „умни“ технологии и тяхното приложение в бита. Средният показател за използването на умни телевизори от европейците е 11 на сто. Анализът предхожда изключително популярния в Европа и у нас „Черен петък“, който стартира утре и в който най-масово се купуват именно телевизори, смартфони, лаптопи и други умни устройства за бита. Очаква се всеки втори наш сънародник да се включи в масовото купуване на намалени стоки, което ще продължи освен в "Черния петък" и през уикенда, предава БТА.
Според данните на Евростат около 1 процент от притежателите на смарт телевизори у нас са ги използвали за влизане в Интернет, а около 3 процента - за игри, развлечения или онлайн пазаруване в нета. Освен това страната ни е една от държавите членки на ЕС, където телевизорът е най-използваната вещ за дълготрайна употреба - близо 99 процента от родните домакинствата са били снабдени с телевизор. Повече от половината домакинства у нас са били снабдени с компютър или лаптоп, като 67 на сто от сънародниците ни са имали достъп до Интернет, показва европейската статистика. По данни на НСИ обаче за достъп до мобилни услуги българите най-масово са използвали смартфони и телефони, като близо 80 на сто от сънародниците ни влизат по този начин в Интернет и ползват различните услуги на нета. Останалите 20 на сто от сънародниците ни са ползвали лаптопи или компютри за достъп до Интернет, а други 4 на сто са ползвали услугите на смарт телевизорите за връзка с мрежата, според Евростат.fallback
Около 300 000 българи ползват „умни“ телевизори
Най-масово в ЕС услугата се ползва в северните страни, показват данни на Евростат
08:37 | 22.11.18 г. 4Препоръчан материал от партньор на investor.bg
напиши коментар
fallback
Още от Хардуер виж още