Професионалното прегаряне, т. нар. бърнаут, често е наричан „крадецът, който взима от света най-добрите и свежи хора“, като се изхранва от тяхната енергия, ентусиазъм, страст, и трансформира тези позитивни качества в изтощение, гняв и дори разочарование. Често бърнаутът се предизвиква не просто от твърде големите очаквания към хората, но и от твърде много прекарване на време с модерните технологии. Но именно те могат да помогнат и за решаването на синдрома на професионалното прегаряне. С тази задача се е заела стартиращата компания Somenso, специализирана в областта на т. нар. Social Minds консултиране.
Силвия Куманова, основател на компанията, е била свидетел на много хора, постигнали сериозни успехи в професионалния си живот, които обаче не са в мир със себе си. Дори и самата тя е била сред тях и се е лутала дълго време, преди да осъзнае с какво наистина иска да се занимава. А самата подготовка на компанията също отнема доста време, разказва предприемачът пред технологичното предаване UpDate на Bloomberg TV Bulgaria. Около пет години отнема, докато Куманова разучава коя професия има шанса да се съхрани в света на бурно развиващите се технологии, създава концепцията и развива контакти с чуждестранни партньори. Най-трудното в старта на компанията се оказва всъщност създаването на уникална по същността си организационна технология, намирането на нужния хардуер и нужните световни партньори. За година компанията успява да създаде контакти с американски, шведски, канадски, финландски учени и компании, които произвеждат продукти в сферата на подобряването качеството на живот. Силвия създава и базирана на т. нар. толкинг терапия технология по примера на подобни методологии в Англия и Шотландия. Силвия комбинира знанията си по психология и високи технологии в помощ на човека и подобряването на качеството на живот. И намира тясна връзка в консултирането на загубили иновационния си плам компании и прегрелите в труда хора. А сега компанията започва да търси усилено инвеститори, като има нужда от около 1 млн. лева, за да развие нови продукти, насочени към компаниите. Вижте повече във видео материала!