Американската технологична компания Apple може да има едва 2% пазарен дял на iPhone в Индия, но има един сегмент на индийския пазар, в който наистина бележи успехи – умните часовници, пише Quartz.
През второто тримесечие на 2018 г. моделите Apple Watch са достигнали 35% от всички умни часовници, продадени в Индия за периода, сочат данни на компанията за пазарни анализи Counterpoint Research. Броят на часовниците на Apple, продадени в Индия, е нараснал с 16 на сто на годишна база, допълват от Counterpoint.
Базираната в Сан Франциско Fitbit е на второ място с голяма разлика спрямо Apple, но въпреки това тя е удвоила своя пазарен дял. На трето място се нарежда южнокорейската Samsung.
Въпреки че Apple е лидер в сегмента, нейният пазарен дял се е свил леко между април и юни 2018 г., докато другите, включително и Fitbit, са пуснали нови модели на пазара.
И все пак първата серия Apple Watch продължава да е най-продаваният модел сред индийците. Този модел от първо поколение позволява на потребителите да изпращат съобщения, да следят пулса и тренировките си.
Индийският пазар на умни часовници
Като цяло индийският пазар на умни часовници е малък – около 1% от световния.
Миналата година в глобален мащаб са продадени 34 млн. умни часовника, като само 260 хил. са отишли в Индия, сочат данните на Counterpoint.
И все пак компанията прогнозира „значителен растеж“ през втората половина на годината, „по-голямата част заради пускането на Amazfit през юли 2018 г.“
Докато Apple и Fitbit предлагат умните си часовници за над 15 хил. рупии (209 долара), Amazfit ще бъде със стартова цена от около 10 хил. рупии (139 долара).
Производителят на Amazfit, китайската фирма Huami, се радва на подкрепата на производителя на смартфони Xiaomi.