Само преди месец в класацията на агенцията за маркетингови проучвания IDC Huawei се изкачи до втора позиция в света по отношение на бизнеса със смартфони за второто тримесечие на 2018 г. Има обаче съществена разлика в начина на измерване на данните според IDC и Gartner.
Докато IDC измерват доставените смартфони от вендорите към различните пазари, което реално не отброява реалните продажби, класацията на Gartner отчита точно това – колко са реално продадените устройства към крайния клиент за даден период.
И в двете класации Huawei изпреварва Apple, като Gartner ясно подчертава, че през второто тримесечие на тази година глобалните продажби на смартфони са нараснали с 2% в сравнение с второто тримесечие на 2017 г. до общо 374 милиона продадени мобилни устройства. На фона на това минимално увеличение растежът в продажбите на устройства на Huawei надвишава 38%.
За последното отчетено тримесечие на 2018 г. Huawei са продали 49.8 милиона устройства и държат дял от 13,3% от световния пазар, a Apple – 44,7 милиона единици и пазарен дял от 11,9%.
В изявление на директора на Gartner Аншул Гупта споделя, че „Huawei продължава да въвежда иновативни функции в своите смартфони“, докато търсенето на iPhone X „започна да се забавя от много по-рано“ тази година за разлика от предходните години, когато новите модели iPhone бяха представени.