fallback

Българските потребители търсят все повече таблети от по-висок клас

Топ 3 в притежавани марки таблети в момента за България сформират Lenovo, Samsung и Huawei

16:00 | 26.05.18 г. 1

Купувачите на таблети в България все по-често са в търсене на устройства на конкретни марки и все по-често са готови да платят повече за тях. Това е белег на зрялост на пазара, макар че за много потребители все още цената е водещ фактор при покупка.

Данни от неофициално проучване на пазара на таблети на маркетинговата агенция Pragmatica, осъществено по поръчка на Huawei, показват ориентация към качествени продукти от висок клас в сегмента на таблетите, които изграждат своя собствена, различна от тази на смартфоните с голям дисплей, категория на използване въпреки фактора „Цена“. Затова и вторият по интерес за потреби телите дисплей за таблет е този с големина над 10 инча.

Топ 3 в притежавани марки таблети в момента за България сформират Lenovo, Samsung и Huawei, с превес на Lenovo от 36,1% и голям брой, попадащи в графата „Други“. Разпределението на „желаните“ марки таблети е сред същите три бранда, но вече с разлика помежду им по-малко от 1 процентен пункт в диапазона 19-20%. Всъщност марката е най-често посочваният критерий за избор на таблет сега, следвана от цената и фактори като размера на дисплея, качеството на звука, дизайна на таблета и материала, от който е направен, с почти еднакви резултати. 

Huawei

Активните градски потребители на таблети в България на възраст 25-55 години са разпределени почти по-равно във възрастовите групи 25-34, 35-44, и 45-55 години, като превес с резултат 36,1%, все пак има групата 35-44 години. Почти 40% от отговорилите живеят в София, а най-интересното е, че 79,3% са с висше образование.

Веднага изниква въпросът за какво най-вече те използват своя таблет? Очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове“, но тази тривиална дейност реално е посочена от едва 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53,8% е „при пътуване“.

Допълнителен щрих към профила на тези потребители е любовта им към развлеченията и мултимедийното съдържание – гледане на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34,6%.

Huawei

Прави впечатление, че въпреки че болшинството от анкетираните са служители с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47,1% от тях, докато четенето на мейли – от едва 40%, а директният отговор „за работа“ е избран от едва 33,5% от тях.

Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието. Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23,7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22,4%). „Дневното“ потребление се откроява между 09:00 – 12:00 часа (11,5%) и 15:00-18:00 часа (9,6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата, и единствено не биха го предоставили на бебе.

Методологията на проучването – онлайн с таргетиране на таблетни устройства, разкрива профила на потребителите, които реално ползват своите таблети, което е важно уточнение на фона на наличието на голям брой продадени, но не използвани активно таблетни устойства, особено в най-ниския ценови клас.

По отношение на начина на покупка проучването показва, че сред реално използващото таблетите си градско население във възрастовия диапазон 25-55 години, 68,8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33,5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% - от мобилен оператор. За 17% от анкетираните таблетът е бил подарък.

Очевидно към по-претенциозните потребители се е насочила и Huawei, която в началото на май представи на българския пазар своя премиум 10.8-инчов таблет Huawei MediaPad M5 с висококачествена изработка от алуминиев корпус и първия в света 2,5D извит дисплей с 2К резолюция. Таблетът е с усъвършенствана графична технология ClariVu 5.0, 4 Harman Kardon говорители и DAC за добър звук и през слушалки.

Всичко за пазара на таблети четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:01 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още