“2018 г. е ключова за HMD Global, защото искаме да влезем в челните позиции на пазара на смартфони и тази година искаме да ускорим темпа си на растеж“, обяви главният изпълнителен директор на HMD Global Флориан Сейше в рамките на медийно събитие във Виена.
Финландската компания, която придоби правото да произвежда смартфони с марката Nokia, за една година разшири дейността си и започна да предлага устройствата си в 80 държави по света, като за целта разчита на партньорства с около 600 търговци на дребно.
„За една година пуснахме 11 нови телефона с марката Nokia. Искаме да предлагаме телефони, които отговарят на ДНК-то на Nokia”, коментира още Сейше. „За 12 месеца успяхме да продадем 70 млн. устройства“.
По думите му основните приоритети на компанията за тази година са три. На първо място – да разшири портфолиото си от предложения. Същевременно HMD Global иска да засили присъствието си на ключови пазари, но и да навлезе в други. В плановете на фирмата влизат и инвестициите в иновации, макар че на този етап от компанията не разкриват в какъв размер ще са те.
Според Алберто Матроне, вицепрезидент на HMD Global за Източна Европа, в Централна и Източна Европа има традиционно силни пазари за Nokia, ето защо компанията ще продължи да разчита на доброто си представяне в тях.
От гледна точка на смартфоните, изпълнителният директор Флориан Сейше обяви, че компанията е решила да се насочи към онези части от пазара, в които смята, че е по-силна.
Той подчерта силното партньорство на HMD Global с Google във връзка с решението на финландската фирма новите ѝ устройства да предлагат месечни ъпдейти за Android, като фокусът ще пада върху сигурността.
Във връзка с пускането на пазара на обновена версия на един от добре познатите модели – Nokia 8110 с 4G Сейше подчерта, че това е особено важен ход за HMD Global.
“Имаме късмета да разполагаме с толкова емблематични модели, които се харесват на потребителите. Това е един много важен елемент от бизнеса ни“, коментира още той. В допълнение той посочи, че компанията разполага с още стари модели, на които може да вдъхне нов живот.
„Винаги слушаме нашите клиенти, така че решението за пускане на устройства, е свързано изцяло с тях“, обясни той.
С пускането на новите Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 Plus, Nokia 6, Nokia 1 и с възраждането на Nokia 8110 HMD Global смята, че вече има предложения за всички потребители на пазара, независимо към кой сегмент се насочват.