Компанията на технологичния предприемач Илон Мъск получи предварително разрешение за строителството на свръхзвуковия си тунел Hyperloop между Ню Йорк и Вашингтон.
Според Washington Post компанията на Мъск е получила разрешение да започне строежа на New York Avenue във Вашингтон. Още през юли миналата година Мъск написа в Twitter, че е получил вербалното съгласие на правителството за строеж на подземен Hyperloop до източното крайбрежие.
Запитан за разрешението, издадено още на 29 ноември, говорител на компанията на Мъск Boring Company заяви, че „място на New York Avenue, когато бъде изградено, може да стане станция" в широка мрежа от такива спирки в новата система.
Кметът на американската столица Мюриел Боусър посети през този месец Boring Company в Калифорния, влизайки в тунел, за да научи повече за технологията, която според компанията ще направи тунела по-бърз и по-евтин.
Местното министерство по транспорта разкрива какви други разрешителни ще бъдат необходими на Boring Company, за да изгради подземни пътища и други обществени пространства, пояснява началникът на кабинета на Боусер Джон Фалсичио.
„Ние току-що започваме в общината разговора по темата, за да разберем какво е общото виждане за Hyperloop", каза той. На въпрос дали администрацията на кмета подкрепя проекта, той е малко оптимистичен, но и твърд, като добавя: „Ние сме отворени към концепциите за по-ефикасно транспортиране на хората в региона".
Мъск получи подкрепата от Бюрото за американски иновации към Белия дом, ръководено от старши съветника и зет на президента Тръмп Джаред Кушнер, както и от губернатора на Мериленд Лари Хоган, чиято администрация даде разрешение за строеж, въпреки че са необходими още доста разрешения, преди да стартира самото пробиване на тунела. Мерилендските власти казват, че тунелът ще минава под път 295 в щата. Отсечката Балтимор-Вашингтон ще бъдат първоначалният участък в системата за Източното крайбрежие.
Общата концепция е, че капсулите с около 16 души във всяка, може да се движат на електрическа шейна. Тези шейни могат да пренасят и отделни коли до и от многобройни станции. Ще има главна артерия, която ще се свързва с различни станции.
Асансьори ще отвеждат хората нагоре и надолу до тунелите. А тези тунели ще бъдат построени сравнително близо до повърхността, без да се нарушават сградите и другата инфраструктура.
Чрез тунела, който компанията възнамерява да построи между двата града, пътуването между тях ще се съкрати до 29 минути. В момента пътуването с кола от Ню Йорк до Вашингтон отнема около пет часа. Високоскоростният влак Acela Express намалява времето на 2 часа и 45 минути. Най-бързата опция е със самолет от летище “Кенеди“ в Ню Йорк до летище „Роналд Рейгън“ във Вашингтон, която отнема около час и 15 минути.
Предвижда се електрически задвижваните капсули да се движат в подземни тръби с до 1220 километра в час.
За самата концепция милиардерът Мъск заговори за първи път през декември 2016 г., когато обяви, че е изнервен от задръстванията и възнамерява да реши проблема с изграждането на пробивна машина за тунели.