Корейският производител на телефони Samsung Electronics загуби позицията си на най-голям продавач на смартфони в Индия за пръв път от шест години, след като бе надминат от китайския Xiaomi през последното тримесечие на 2017 г., показват данни от две компании за пазарни изследвания.
Кампанията на Xiaomi за агресивни цени на висококачествени телефони и стратегията за разширяване на пазара ѝ позволиха да заеме водещата позиция на най-големия пазар за смартфони в света след Китай, казва Тарун Патак от Counterpoint Research, цитиран от Ройтерс.
Китайската компания, която проучва публичнo листване и сега се оценява на близо 100 млрд. долара, влезе в Индия преди малко повече от три години.
Стратегията ѝ досега се е основаваше на бързи ексклузивни продажби на водещия местен играч в областта на електронната търговия Flipkart и индийското поделение на технологичния гигант Amazon.com, подход, който ѝ помогна да завладее пазарен дял, без да е необходимо да харчи много за маркетинг.