Производителят на екшън камери GoPro обяви в понеделник, че излиза от бизнеса с дронове заради „враждебни“ регулации в САЩ и Европа, съобщава ВВС. Компанията предупреди още, че очаква разочароващи резултати в края на годината и съкращения.
GoPro заяви, че приходите са спаднали с почти 40% през четвъртото тримесечие до 340 млн. долара в сравнение със същия период на 2016 г., но допълни, че се ангажира да „реформира“ бизнес си.
В същото време GoPro каза, че продажбите са срещнали трудности през критично важния празничен сезон. Компанията бе принудена да намали цените на ключови свои продукти, за да засили търсенето – ход, който ѝ костваше около 80 млн. долара.
Акциите на GoPro се сринаха с 30% след изявлението.
Американската технологична компания обяви още, че ще спре да произвежда дронове с камери заради „изключително конкурентния“ пазар и враждебния регулаторен режим.
Компанията планира съкращаването и на 350 служители от екипа си, който към края на септември наброяваше 1250 души.
Заплатата на главния изпълнителен директор Николас Уудман също е намалена до само 1 долар като част от усилията за свиване на разходите. Той обаче се надява, че действията ще върнат компанията обратно към печалба през втората половина на 2018 г.
В интервю за CNBC Уудман коментира, че компанията ще се радва на продажбата си или на партньорство с друга компания, но засега планира да остане независима.
„Ако има възможности да се обединим с по-голяма компания майка, за да разширим още повече мащаба на GoPro, това е нещо, което бихме разгледали“, каза той.
Уудман заяви, че въпреки слабото представяне на акциите напоследък не съжалява, че е направил компанията публична.
Като публична компания GoPro постигна по-голяма глобална видимост и изгради силна потребителска база за камерите си и абонаментните си услуги, допълни той.
„Пазарите не наказват, те всъщност са точни“, каза Уудман. „Като публична компания наша работа е да превърнем този потребителски успех в рентабилност и върху това сме фокусирани“.