Сензорът за пръстови отпечатъци бе може би първата биометрична технология, с която потребителите свикнаха при ползване на смартфоните си. Водещите производители масово предоставят и алтернативни решения в своите топ модели, като скенери за ириса на очите и разпознаване на лицата. За момента повечето сензори за отпечатъци са вградени в Home бутона, но някои компании ги разполагат и на гърба на своите устройства.
Но следващата стъпка в еволюцията на тази технология е тези компоненти да бъдат интегрирани към самите дисплеи, което ще позволи на смартфоните да станат по-тънки и в предната част да има по-голям пространство за дисплеите им.
Китайският технологичен концерн Huawei очевидно ще представи тази технология още през следващата година.
„Ние работим над много, много нови неща. Скенерът за отпечатъци е само едно такова нещо. Сега сензорът за отпечатъци е вграден в стъклото, а ние ще направим сензор в дисплея. Ето тук, той е отзад, в Huawei Mate 10 Pro. Но може да го върнем отпред. Разработваме нова технология, която ще позволи това, на предния панел. Всъщност тази технология вече работи, но точността не е достатъчно добра. Ние я подобряваме, така че да можем да я комерсиализираме следващата година“, каза главният изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group Ричард Ю пред предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria и Investor.bg. Двете медии бяха единствените от Източна Европа, които успяха да говорят с Ю малко след представянето на Huawei Mate 10 и Huawei Mate 10 Pro в Мюнхен преди седмица.
Компанията вече работи и над телефон с гъвкав дисплей. Както е известно, първият голям производител, за когото се знаеше, че разработва комерсиална версия на такъв продукт, е корейският конкурент Samsung.
„Определено имаме такива дисплеи. Ние вече показахме такива концепции, а следващата година ще има още такива комерсиализирани предложения“, каза Ю. Мнозина анализатори свързват бъдещето на електронните устройства именно с гъвкавите дисплеи.
Това са интересни заявки, защото когато даден участник на пазара на телефони внедри нова технология, тя има голям шанс да стане фактически стандарт, тъй като пазарът е зрял и производителите не могат да игнорират постиженията на конкурентите. Безжичното зареждане например е една от технологиите, които ще се наложат масово в смартфоните на фона на факта, че батериите осигуряват твърде кратко време за автономна работа и потребителите се нуждаят от удобен начин за зареждане. Стандартна възможност ще стане също поддръжката на допълнена и виртуална реалност, а освен това смартфоните масово ще се сдобият с виртуален персонален помощник.
По думите на Ю от края на миналата година китайският производител променя стратегията си, така че да мине предимно във високия потребителски сегмент, като средната продажбена цена на устройствата се е повишила с 10-12 на сто. „През миналата година доставихме 139 млн. устройства, а в края на фискалната ни година, която съвпада с календарната, ще продадем около 150 млн. устройства“, каза Ю. По думите му скромното увеличение се дължи именно на прицелването в премиум сегмента.
Според Ричард Ю 3D камерите звучат като нещо готино, но всъщност засега не са толкова полезни. „Мисля, че по-важни са виртуалната и разширената реалност. Те ще носят по-добра информираност. И ние имаме някои функционалности в тази насока и работим над това“. Компанията работи над подобни нови решения, които ще може да бъдат ползвани и с Mate 10 и Mate 10 Pro. Те ще бъдат пуснати на пазара до няколко месеца.
Директорът на потребителското звено на китайския концерн не избяга и от друг щекотлив въпрос – за присъствието на марката на американския пазар, което е ограничено заради съмненията на американските власти, че Huawei може да сътрудничи на китайските военни. „Аз мисля, че в миналото, може би заради политическите лидери и личности, имахме затруднения. Мисля, че беше заради влиянието на политиците. Но при потребителските продукти няма такъв проблем. Мисля, че официално ще влезем на американския пазар“, каза Ю.
На допълнителен въпрос на Bloomberg TV Bulgaria кога може да се очаква това, Ю отвърна, че очаква това да стане през следващата година. И добави, че телефоните на компанията ще се предлагат и от операторите в страната.
Това представлява първото официално, макар и непълно, потвърждение на подобни спекулации. По-рано през тази година добре информираният сайт The Information писа, че AT&T ще стане първият американски оператор, който ще продава топ телефоните на китайския производител. Според информацията това ще се случи през първата половина на 2018 г., като се очаква телефонът да е подобен на сега представения Mate 10, но може би да е с друго име. Според The Information инженерите на китайския концерн все още работят над устройството, за да са сигурни, че хардуерът и софтуерът му отговарят на американските стандарти и на изискванията на AT&T.
Какво още каза Ричард Ю пред UpDate на Bloomberg TV Bulgaria вижте в двете части на предаването:
Първата част от събота:
Втора част от неделя:
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.