След паметната 2016 г., в която множество очила за виртуална реалност най-накрая навлязоха на пазара, 2017 г. е сравнително тиха от гледна точка на навлизането на нови устройства, коментира Statista.
Пазарът все още се доминира от същите големи играчи, като Samsung с Gear VR, Sony с PlayStation VR и Facebook с Oculus Rift отговарят за над 60% от глобалните доставки на очила за виртуална или добавена реалност през второто тримесечие на 2017 г.
Според IDC глобалните доставки на очила са нараснали с 25,5% на годишна база през второто тримесечие, достигайки 2,1 млн. устройства.
На първо място в класацията е Samsung, като от устройствата Gear VR са били продадени 568 хил. броя през второто тримесечие. Малко след южнокорейската компания е японският ѝ конкурент Sony с PlayStation VR, чиито доставки са достигнали 519 хил. броя през периода.
На трето място, но с доста по-слаби резултати, са Oculus Rift на Facebook с 247 хил. броя. Компанията обаче отчита 250-процентов ръст на тримесечна база, като през първите три месеца на годината доставките на очилата за виртуална реалност са били едва 99 хил. броя.
Въпреки нарастващия интерес към добавената реалност – Apple и Google представиха пакет за разработка на добавена реалност на мобилните си платформи тази година – тази технология все още формира 98% от доставките на пазара за виртуална и добавена реалност.
Макар че вероятно ще мине известно време, преди да видим първите фокусирани върху потребителите очила за добавена реалност, скоро ще можем да ползваме технологията на мобилните си телефони.