Производителят на носими устройства Fitbit пусна в понеделник своето ново устройство – умният часовник Ionic, който включва функции, вариращи от следенето на физическите показатели на тялото до безконтактните разплащания. Всичко това се случва, докато компанията продължава да се бори с конкуренцията на Apple, предава Ройтерс.
Някога лидер на пазара на носими устройства, Fitbit напоследък не успява да се конкурира достатъчно добре, а по-рано обвини промяната на потребителските нагласи за спада на своите приходи.
Новите умни часовници на компанията ще разполагат с GPS, ще измерват пулса и ще са водоустойчиви на 50 метра дълбочина. Освен това ще включват FitbitPay, музика, няколко изгледа на часовника и батерия, която издържа повече от четири дни, обяви компанията в изявление.
"През следващите месеци ще имате възможност да добавите карти на American Express, както и кредитни и дебитни карти на Mastercard и Visa от топ банките в над 10 пазара по света“, разкри компанията.
Същевременно часовникът има нова сензорна технология за засичане на нивата на кислород в кръвта. Цената на устройството е 299,95 долара, което е над стартовата цена на Apple Watch – 265 долара.
"Fitbit може да извоюва пазарен дял от Apple, като привлече онези, които са по-фокусирани върху фитнеса, макар че не очакваме това да бъде значителен дял от общите продажби на умни часовници на Apple”, коментира анализаторът на Wedbush Securities Алиша Рийс.
Ionic ще е достъпен за предварителна продажба в понеделник на уебсайта на Fitbit и в някои търговци на дребно от вторник, разкри компанията.
В резултат от новината книжата на Fitbit повишиха стойността си с 5,9% до 6,07 долара за брой на борсата в Ню Йорк.