Напоследък нещата за Fitbit не се развиват никак добре, а съобщението, че конкурентът Xiaomi вече е поел водеща роля при продажбите на носими устройства не е добре дошло за компанията. Анализ на изследователската компания Strategy Analytics показва, че отчетите за приходите от второто тримесечие разкриват ново класиране на големите производители на тези продукти, като Xiaomi за първи път излиза на върха.
Като цяло според доклада на Strategy Analytics глобалните доставки достигат 21,6 млн. броя през второто тримесечие на 2017 г., като отчитат ръст от 8 на сто от 20 млн. броя преди година. Силното търсене на фитнес гривни от ниската ценова категория в Китай и на премиум умни часовници в САЩ насърчава пазара. По това време преди година Fitbit бе затвърдила първото си място с дял от близо 29% от световния пазар. Xiaomi и Apple бяха след нея съответно с 15 и 9%. Само за една година обаче пазарният дял на Fitbit спада до по-малко от 16%, докато Xiaomi контролира вече над 17%.
Заедно с намаляващия пазарен дял Fitbit също така се сблъсква със съдебни дела и по-рано през тази година освободи 110 служители, за да намали разходите си. Проектът за умен часовник също не се развива никак добре. Докато Fitbit страда, Xiaomi със своята конкурентна от ценова гледна точка гама от фитнес фокусирани носими устройства се развива все по-добре. А Apple тръгна по друг път, като произвежда един основен продукт с повече функции и се справи много добре през тазгодишното първото тримесечие, превъзхождайки Fitbit и Xiaomi. Компанията от Купертино може дори да си възвърне лидерството, след като Apple Watch Series 3 бъде пуснат на пазара. “Засега Apple загуби водещите си позиции за сметка на Xiaomi поради липсата на присъствие в значителната подкатегория за фитнеса. Въпреки това евентуалният предстоящ старт на продажбите на Watch Series 3 с усъвършенствано проследяване на здравословното състояние може да позволи на Apple да се възстанови и отново да заеме лидерската позиция през тази година", посочва директорът на Strategy Analytics Клиф Раскинд в изявление.
Бранд | Q2 '16 | Q2 '17 |
Xiaomi | 3.0 | 3.7 |
Fitbit | 5.7 | 3.4 |
Apple | 1.8 | 2.8 |
Други | 9.5 | 11.7 |
Общо | 20.0 | 21.6 |