Този момент чакаха мнозина на Wall Street: Tesla обяви своите резултати за второто тримесечие на 2017 г. и не разочарова. Редица анализатори задаваха предварително скептични въпроси – ще успее ли производителят на електрически автомобили да задвижи без проблеми производството на своя Model 3? Ще се отрази ли масовият модел негативно на двойно по-скъпия Model S и на X?
По всичко изглежда, че Tesla Inc. на Илон Мъск продължава да получава зелена светлина от инвеститорите, за да прави всичко, което е нужно, за да докара електрическата кола до масите, независимо колко ще ѝ струва това.
Компанията „изгори“ 1,16 млрд. долара в кеш през второто тримесечие, за да увеличи производствения капацитет за своя най-евтин досега модел и да насърчи производството на батерии. Вместо това инвеститорите предпочетоха да се фиксират над думите на Мъск за това, което предстои – стотици хиляди доставки на седана Model 3 и инсталации на соларни покриви. И нов електрически камион по-късно. „Това със сигурност ще е сериозен тест за Tesla“, каза пред Bloomberg Майк Рамзи, директор на Gartner.
Е, без съмнение - Tesla го издържа. Приходите скачат с 1,5 млрд. долара до почти 2,8 млрд. долара. По този начин те надминаха сериозно очакванията на анализаторите за средно 2,5 млрд. долара.
Калифорнийската компания все още продължава да отчита сериозна загуба от 1,33 долара за акция, но отново е далеч от по-песимистичните прогнози за минус от 1,88 долара за акция.
Инвеститорите приеха новините доста добре. След публикуването на данните акциите на Tesla поскъпнаха с над 8 на сто. Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че има „огромно търсене" за Model 3, всяка седмица компанията приемала по 1800 поръчки. За разлика от Model X засега поне няма проблеми с производството. Мъск поддържа обещанията си: той иска до края на годината седмичното производство да стигне 5000 превозни средства, а тази скорост трябва да се удвои до края на 2018 г. „Това е важен етап", каза Мъск.
Анализаторите са съгласни. Но почти някой не очаква Tesla да може да увеличи производството до 500 хил. превозни средства през следващата година. За сравнение, през 2016 г. компанията е сглобила само 76 хил. превозни средства. „Никой наистина не очаква производство на половин милион коли", казва Рамзи от Gartner. „Ако са 250 хил., това ще бъде за мнозина вече огромен успех".
През последните седмици акциите на Tesla се обезцениха рязко. Анализатори като Дейвид Тамберино от Goldman Sachs се опасяваха от застой в продажбите на луксозния седан Model S и джипа Model X заради лансирането на Model 3 преди няколко дни, който е много по-евтин с базова цена от 35 хил. долара. „Съветваме Ви да продавате акциите си", пише Тамберино, който твърди, че очаква цена от 180 долара за акция. В сряда в следборсовата сесия временно цената обаче достигна 351 долара.
Musk предаде първите 30 Model 3 на служители в петък и заяви, че компанията е произвела още 20 коли за инженери, които да тестват автомобила. Целта на Тесла е да изгради 100 автомобила през август и повече от 1500 през септември, а след това да достигне целево равнище от 20 хил. на месец през декември. Главният изпълнителен директор добави, че непостигането на тези планове ще бъде "производствен ад" за служители в завода за монтаж на автомобили Tesla във Фриймонт, Калифорния.
От тържественото парти насам Tesla получава средно по над 1800 нетни резервации за Model 3 на ден. Компанията също така се стреми да облекчи опасенията, че интересът към новия автомобил може да пресуши търсенето на по-скъпите автомобили от серията, като заяви, че очаква да достави повече Model S и X през втората половина на годината от общо доставените 47 077 броя през първото полугодие.
Поне засега опасенията на анализатора не се оправдават. Според Мъск седмичното ниво на поръчки за Model S и X е скочило през юли с 15 на сто спрямо същия период на миналата година.
преди 7 години Импе ей ти ги тука продажбите на коли, мани го тоя чаллмата Хюсеина, той си мисли, че с два коментара ше наклони везните на световните продажби .... Нема никви Тесли никви 6 леа, тия коли никой не ги купуа щот са еббаси скъпотията ....2017 (Half Year) China and Worldwide German Luxury Car Saleshttp://***.best-selling-cars.com/china/2017-half-year-china-worldwide-german-luxury-car-sales/ManufacturerCar Sales Worldwide HY 2017% Change 2017Car Sales in China HY 2017% Change 2017Volkswagen2,935,1000.31,395,5000.2Audi908,950-4.7254,785-12.2BMW**1,038,0305.2293,28018.4Mercedes Benz1,144,27413.7292,67934.5Porsche126,4977.035,86418.02017 (Jan to June) International: Worldwide Car Saleshttp://***.best-selling-cars.com/international/2017-january-june-international-worldwide-car-sales/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ае я си еебии майкката ве ***, той ше кае кой да изчезва, май е най-добре ти да изчезнеш, ние да не сме проссти чаллми кат тебе ... Ей ги кои са толко "инвеститорите" у Теслата, нема ни един чужд инвеститор ама ни един щот Теслата толко и струа кат я глеам ....http://***.nasdaq.com/de/symbol/tsla/ownership-summary1.FMR LLC 24,450,4352.BAILLIE GIFFORD & CO 13,625,6783.PRICE T ROWE ASSOCIATES INC /MD/ 10,821,0274.VANGUARD GROUP INC 5,934,7995.BLACKROCK INC. 5,133,267 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За Daimler не знам, но БМВ продават между 6 и 7 хиляди на ден, като за първите 6 месеца изпреварват Тесла в продажбите на електрически коли.Но Мъск сега се учи. Нае си нов човек в борда на директорите и май ще му удрят спирачките от време на време. Последното е, че най-новият проект (модел Y) на Тесла ще е базиран на модел 3. Трябваха му десетина години докато прочете и стопли как го правят големите производители. Надеждата е да спестят някой долар от производство, като в същото време забързат производството използвайки производствената площадка без да се налага пълно преобурудване. То сега като по комунистическо. Плащаш депозит и чакаш 2-3 години да си вземеш колата. Пък и какви са тия опции, или само червена или само черна, като за червената май трябваше да се доплаща хиляда долара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Инвесторът, стига сте се втелявали с тия рекламни статии. 1800 поръчки на седмица - направо избиват рибата - Daimler сигурно продава само в Китай повече коли на ден - впрочем това лесно може да се провери, сега не ми се търси.Компанията трупа загуби, което не пречи на "безкористният мечтател" да си гепи милиардче от приходите... а в разделът коментари някои се възмущават че тука нашите жабешки господари, си взели няколкостотин Б от печелившата си компания след сосният дивидент за акционерите.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не се съмнявам, че ще изпълни РЕАЛНИТЕ си цели. Той вече започна ударно - забърса 1 МБ долара от ГУБЕЩАТА си компания, а инвеститорите, дето плащат по над 300 кинта за акция, да ходят при Любо Пенев. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не се съмнявайте нто за миг че Елон Мъск ще изпълни всичките си целикоито си е поставил -----------------------------------------------------абе планински ти да немаш некой плакат на тоя Мъск у кенеффа и да праскаш гръмотевици върху неговия лик ?!? .... Те в С.Корея чак толко не възнасят вожда колкот ти превъзнасяш тоя да го *** ... Влюбил ли си се у него, педдал ли си де да те знам ........ щот за рекламно лице на Тесла много се съмнейшън да са те наели с твойто едноцифрено IQ .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И Ще го бъде светлото бъдещи, Другари и Другарки! отговор Сигнализирай за неуместен коментар