Този момент чакаха мнозина на Wall Street: Tesla обяви своите резултати за второто тримесечие на 2017 г. и не разочарова. Редица анализатори задаваха предварително скептични въпроси – ще успее ли производителят на електрически автомобили да задвижи без проблеми производството на своя Model 3? Ще се отрази ли масовият модел негативно на двойно по-скъпия Model S и на X?
По всичко изглежда, че Tesla Inc. на Илон Мъск продължава да получава зелена светлина от инвеститорите, за да прави всичко, което е нужно, за да докара електрическата кола до масите, независимо колко ще ѝ струва това.
Компанията „изгори“ 1,16 млрд. долара в кеш през второто тримесечие, за да увеличи производствения капацитет за своя най-евтин досега модел и да насърчи производството на батерии. Вместо това инвеститорите предпочетоха да се фиксират над думите на Мъск за това, което предстои – стотици хиляди доставки на седана Model 3 и инсталации на соларни покриви. И нов електрически камион по-късно. „Това със сигурност ще е сериозен тест за Tesla“, каза пред Bloomberg Майк Рамзи, директор на Gartner.
Е, без съмнение - Tesla го издържа. Приходите скачат с 1,5 млрд. долара до почти 2,8 млрд. долара. По този начин те надминаха сериозно очакванията на анализаторите за средно 2,5 млрд. долара.
Калифорнийската компания все още продължава да отчита сериозна загуба от 1,33 долара за акция, но отново е далеч от по-песимистичните прогнози за минус от 1,88 долара за акция.
Инвеститорите приеха новините доста добре. След публикуването на данните акциите на Tesla поскъпнаха с над 8 на сто. Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че има „огромно търсене" за Model 3, всяка седмица компанията приемала по 1800 поръчки. За разлика от Model X засега поне няма проблеми с производството. Мъск поддържа обещанията си: той иска до края на годината седмичното производство да стигне 5000 превозни средства, а тази скорост трябва да се удвои до края на 2018 г. „Това е важен етап", каза Мъск.
Анализаторите са съгласни. Но почти някой не очаква Tesla да може да увеличи производството до 500 хил. превозни средства през следващата година. За сравнение, през 2016 г. компанията е сглобила само 76 хил. превозни средства. „Никой наистина не очаква производство на половин милион коли", казва Рамзи от Gartner. „Ако са 250 хил., това ще бъде за мнозина вече огромен успех".
През последните седмици акциите на Tesla се обезцениха рязко. Анализатори като Дейвид Тамберино от Goldman Sachs се опасяваха от застой в продажбите на луксозния седан Model S и джипа Model X заради лансирането на Model 3 преди няколко дни, който е много по-евтин с базова цена от 35 хил. долара. „Съветваме Ви да продавате акциите си", пише Тамберино, който твърди, че очаква цена от 180 долара за акция. В сряда в следборсовата сесия временно цената обаче достигна 351 долара.
Musk предаде първите 30 Model 3 на служители в петък и заяви, че компанията е произвела още 20 коли за инженери, които да тестват автомобила. Целта на Тесла е да изгради 100 автомобила през август и повече от 1500 през септември, а след това да достигне целево равнище от 20 хил. на месец през декември. Главният изпълнителен директор добави, че непостигането на тези планове ще бъде "производствен ад" за служители в завода за монтаж на автомобили Tesla във Фриймонт, Калифорния.
От тържественото парти насам Tesla получава средно по над 1800 нетни резервации за Model 3 на ден. Компанията също така се стреми да облекчи опасенията, че интересът към новия автомобил може да пресуши търсенето на по-скъпите автомобили от серията, като заяви, че очаква да достави повече Model S и X през втората половина на годината от общо доставените 47 077 броя през първото полугодие.
Поне засега опасенията на анализатора не се оправдават. Според Мъск седмичното ниво на поръчки за Model S и X е скочило през юли с 15 на сто спрямо същия период на миналата година.
преди 7 години bghighlander Наистина това че си решил да НЕ купуваш електромобил си е лично твое решение. Щом така си решила никой не те кара да си купиш. Обаче си прав, че всеки гледа параметрите. Точно за тези хора, които гледат параметри, Тесла в момента е най-доброто решение. Да не кажа единственото решение. Доказват го многото поръчки, въпреки че ще излезнат след 2 години (първоначално така се говореше но излезнаха по-рано)Доказва го и това че всеки един автомобилен производител, продаващи милиони коли на година, обяснява как след няколко години щяли да настигнат Тесла, която за всичките години от съществуването си, е продала толкова автомобили, колкото те продават само за един месец. От това по-голямо доказателство колко напред технологично е Тесла, здраве му кажи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За Daimler не знам, но БМВ продават между 6 и 7 хиляди на ден, като за първите 6 месеца изпреварват Тесла в продажбите на електрически коли.----абсолютна лъжа както повечето писано от господина... може би е вярно само за Германия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Кое не е вярно от това, което казах не е вярно? Че правителството го спонсорира иначе великия бизнесмен щеше да фалира? Това, че му субсидират продажбите на автомобила? Може би излъгах, че НАСА подписа договор с него за 1,5 млрд долара за доставки в космоса БЕз той да има ракета? Или това, че му субсидират соларните панели? Както казах по-долу и на баба ми да дадат 1,5 млрд долара от въздуха и й изкупуват продукцията и тя ще стане милиардер! Кое от това не е вярно, г-н ВъздухПодНалягане?ПП: Мой ПРАВО е да не си давам парите на мошеници от типа на Мъск! Те трябва да се ПРЕБОРЯТ за парите ми! Когато намали цената на колата и се подобрят параметрите й бих си я купил с кеф, но не сега! ПП2: Твое право си е да си пилееш парите както намериш за добре, но не ми давай акъл на мен как да си харча моите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години @bghighlAINder, ....така хубаво си подканил хората, че не се стърпях да не споделя с теб и лично мнение. Мъск да си прави каквото иска човека, явно му се отдава..ти няма да си купиш негова кола защото "сиренцето е на високо"...да явно ти се струва горчиво:))). Не е измислил електрическа кола ДА и аз така прочетох но не в Нета, а в биографичната му книга която претендира да е достоверна. Това което прави продуктите му различни е цената, пробега(батерията) и визията - изцяло елеткрическа кола, която изглежда добре на цена на която не можеш да го сравниш с друг автомобил. Трябва да се отбележи, че plug-in хибрит не е електрическа кола. Със space X ситуацията е сходна - ракета в космоса, дето носи товари до космически станции...да само дето една совалка и двигателите се ползват не по веднъж, по-голямата част от компонентите ги произвеждат те, а не ги взимат от подизпълнители. В резултат на това средно цената на полет се намалява 10 пъти спрямо тази на Boing например. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Електреческите коли са точно като Албена на Йовков. Всички страшно много ги хвалят и харесват, но никой не купува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Абе тоа Мъск кво си мисли, че ще направи с тия електрички..Не знай ли че ние у Перник никога няма да си купим такава гeйcка кола! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Да не говорим, че "визионера" Мъск НЕ е измислил или съдал нищо! Автомобила "Тесла" НЕ е създаден от Мъск, а от двама инженери (може да се види в нета). Иначе електормобилите са на над 100г, може би дори 150г. Да споменем и EV1 на Дженерал Мотърс от 80-те, "убита" по политически и икономически причини. Мъск не е създал нито ракетите на СпейсЕкс, нито соларите или батериите на СоларСити. (Възможно е да е измислил нещо в ПейПал, нямам представа, но малко ме съмнява) "Визионера" Мъск е просто един лаладжия! Доста богат лаладжия!ПП: Нека плюенето на феновете му започне СЕГА! ;)ПП2: Много ми е интересно какви ГЛУПОСТИ ще измислите против аргументите ми! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Благодарение на фирми като Тесла светът след 10 години ще бъде съвсем различен от сега ----------------------------------------------------иии чаллма забрайх да те напсувам и за тоя коментар, щот никви Тесли, а GM са го напрайли тва нещо още 90те години, когат ти още не си чувал че съществуват такива неща, а си бутал на дедо ти Москала да запали ..... Тесла щела да променяла света, деебба и иддиота *** .....General Motors EV1https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Големия "бизнесмен" и "визионер" Мъск го крепи САЩ, спомняш ли си колко пари му бяха дали, а? Крепят го и държавните субсидии иначе е фалирал за два дена! Видя се какво стана в Хонг Конг - спраха субсидиите и продажбите на електромобилите там станаха НУЛА! Въпреки, че Тесла е на загуба "визионера" Мъск си взе бонуса от над милиард долара за "постигнати цели"! ПП: Работата му със СпейсЕкс е същата работа - нямаше още ракета ама НАСА му даде към милиард и половина за "бъдещи транспортни услуги"! Абе дайте на баба ми 1,5 милиарда долара и тя ще ви направя ракета и електрически автомобилчета, даже и на Марс ще ви прати! Аман от промити мозъчета! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години У Европата Теслите ако са продали и 5 коли треа да дигат банкет ..... Тоз тъппак Хюсеина и да се пени и вувузели да върти на Мъск, според стъкмистиките колко и да ги бъзикат аз кьорава кола с батерия не виждам да са продали ..... 2017 (Half Year) Europe: Best-Selling Car Manufacturers and Brandshttp://***.best-selling-cars.com/europe/2017-half-year-europe-best-selling-car-manufacturers-brands/1VOLKSWAGEN912,132908,136+0.42RENAULT627,846596,188+5.33FORD580,840563,111+3.14OPEL/VAUXHALL527,787541,028-2.45PEUGEOT500,041480,211+4.16MERCEDES466,062425,675+9.57FIAT465,847419,196+11.18AUDI440,788442,204-0.39BMW434,266426,501+1.810SKODA370,285349,530+5.911TOYOTA368,982318,072+16.0 отговор Сигнализирай за неуместен коментар