fallback

Facebook може да представи безжични Oculus VR за 200 долара

Новият клас джаджи на социалната мрежа няма да има нужда да бъде свързван с компютър или телефон

08:21 | 14.07.17 г.
Автор - снимка
Създател

Facebook Inc. прави нова крачка в превръщането на очилата за виртуална реалност Oculus Rift в масово пазарно явление. По-късно през тази година компанията планира да представи по-евтино, безжично устройство, за което се надява да популяризира виртуалната реалност по начина, по който Apple направи популярен смартфона, предава Bloomberg.

В момента хардуерът за виртуалната реалност идва до клиентите по два основни канала: евтини очила, които превръщат смартфоните в джаджи за виртуална реалност (като Gear VR на Samsung за 130 долара) и геймърски платформи от висок клас (като Oculus Rift на Facebook за 400 долара), които се свързват с настолни компютри за над 1000 долара.

Новият клас джаджи на Facebook е предназначен да се преодолее пропастта – устройство, което ще се продава за по-малко 200 долара и няма да има нужда да бъде свързвано с компютър или телефон, казват източници, запознати с разработката. То ще бъде представено официално през следващата година и ще представлява изцяло нова категория. 

Подобно на настоящите продукти Oculus новите очила ще бъдат насочени към игрите, гледане на видео и социалните мрежи, поясняват източниците, които не искат да бъде назовани, тъй като темата е поверителна. Устройството с кодово име Pacific прилича на по-компактна версия на Rift и ще бъде по-леко от Gear VR на Samsung, заявява един от източниците.

Дизайнът и характеристиките на устройството не са финализирани и може да настъпи известна промяна, но идеята е потребителят да бъде в състояние да извади очилата от чантата си и да гледа филми по време на полет точно така, както сега може да го прави с телефона или таблета си.

На конференцията за разработчици през тази година главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг описва „прекрасната ниша“ за устройство между Gear VR и Rift. „Това е нещо, за което ние вярваме, че ще съществува", каза той. В изявление по имейла говорителят на Oculus Алън Купър казва: „Ние не разполагаме с продукт, който да представим в този момент, но въпреки това можем да потвърдим, че правим няколко значителни технологични инвестиции в категорията самостоятелни устройства за виртуална реалност".

Oculus изгради първия си прототип през 2010 г. по времето, когато бе финансиран в Kickstarter стартъп. През 2014 г. Facebook придоби компанията за около 2 млрд. долара.

Днес световният пазар за VR очила остава малък. През първото тримесечие хардуерните производители са доставили 2,3 млн. устройства, според IDC, спрямо 347 млн. смартфона. Бъгващ се хардуер, скъпи джаджи и недостатъчно съдържание са това, което спъва масовото им разпространение.

Това започва да се променя, като второто поколение устройства започва да се появява на пазара. През миналата година Sony Corp. дебютира с PlayStation VR, комплект за 500 долара, от който е продала близо 1 млн. единици и който се свързва с екосистемата от игри и забавления на компанията. В същото време HTC Corp. и Lenovo Group, които използват Daydream OS на Google, работят по своя самостоятелна джаджа и се очаква да ги пуснат на пазарите през тази година. Същото се отнася и за Samsung Electronics Co., която използва технология на Oculus.

В момента Samsung заема челната позиция с около 22 на сто от световния пазар според IDC. Oculus Rift на Facebook е на четвърто място, зад Sony и HTC, с около 5 на сто от пазара, или по-малко от 100 000 продадени единици, пояснява IDC. За да насърчи продажбите, през юли компанията намали цената на своя комплект за втори път през тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:29 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още