Японската технологична компания Sony заяви, че е продала 60,4 млн. конзоли Playstation 4, откакто пусна устройството на пазара преди три години, пише CNBC.
Бройката е със 7 млн. повече спрямо 53,4 млн. конзоли, които на 5 януари фирмата отчете като продадени. Това беше последният път, в който Sony публично разкри данни за продажбите.
Освен това Sony заяви, че софтуерните продажби, водени от ключови игри като „Horizon: Zero Dawn”, са достигнали 487,8 млн. копия.
Въпреки че хардуерните продажби винаги са ключови, повтарящите се приходи от абонаментни модели стават все по-важни за Sony, която може да се възползва от големия брой инсталации на игрите си. Компанията заяви, че има повече от 70 млн. активни потребители месечно в глобален план към края на март, докато Playstation Plus достигна 26,4 млн. платени абонати.
PlayStation Plus е годишна абонаментна услуга, струваща 59,99 долара. Тя позволява на потребителите да играят онлайн с други хора, както и да имат достъп до библиотека от безплатни игри.
Освен това през миналата година Sony се насочи към виртуалната реалност, като пусна очилата PlayStation VR, както и няколко игри. Досега фирмата не беше разкривала какви са продажбите на устройството, но през миналата седмица обяви, че продадените бройки са над 1 млн.
Японският гигант обяви , че ще продължи с усилията в посока виртуална реалност и други области.
"Ангажираме се с бъдещото разширяване на нашата PS4 екосистема чрез разширяване на портфолиото ни от съдържание с виртуална реалност за PlayStation, както и чрез обогатяване на нашите мрежови услуги, както и софтуерната ни линия“, коментира Андрю Хаус, президент и глобален главен изпълнителен директор на Sony Interactive Entertainment.