Смартфоните се превърнаха в неделима част от съвременния живот и днес почти половината от населението в света е свързано помежду си с подобни устройства, коментира VisualCapitalist.
В резултат на това залозите на ултаконкурентния пазар на смартфони никога не са били по-високи. Всеки ден компаниите се опитват да спечелят все повече от глобалните продажби на смартфони, които сега задминават 420 млрд. долара годишно.
На бързо развиващите се пазари като Китай и Индия конкурентните среди са дори по-интересни. Поради социално-икономически развития и понижаващите се цени на някои модели, големи сегменти от тези населения сега могат да си купят смартфон за пръв път.
Тези големи пазари постоянно се променят и не е необичайно лидерите непрекъснато да се изместват един друг.
През последното тримесечие с данни - четвъртото тримесечие на 2016 г., доставките на смартфони в Китай са нараснали с 18,7% до зашеметяващите 135,7 млн. броя.
Това рязко увеличение на продажбите се случва в момент, в който местните брандове в Китай започват агресивно да маркетират продуктите си.
Oppo, като цяло непознат бранд отвъд Тихия океан, е увеличил повече от три пъти дела си през миналата година, измествайки тогавашния лидер Huawei. Това е първият път, когато Oppo става най-популярният бранд в страната.
Apple спада в класацията, тъй като потребителите чакат представянето на новия iPhone, с който ще се отбележи десетата му годишнина. Трябва да се отбележи, че този спад на годишна база бе първият за Apple от навлизането на компанията на китайския пазар.
Тъй като местните компании имат по-голям достъп до производителите, те започват да представят нови функции (например добавена реалност, гъвкави екрани), за да се конкурират с брандове като Samsung и Apple по невиждани преди начини. Местните китайски брандове все повече вълнуват потребителите с продуктите си и това се пренася в трицифрен растеж за компании като Oppo и Vivo.
Едно нещо е сигурно: конкуренцията ще продължи да бъде жестока в най-населената страна в света през 2017 г., а успехът на местните брандове ще има все по-голямо влияние върху чуждите марки.