fallback

Uber отново пусна тестовете си с автономни коли в Калифорния

Според полицията автомобилът на компанията не е виновен за катастрофата в Аризона

08:36 | 28.03.17 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен стартъп Uber Technologies Inc. възобнови тестовете на автономни автомобили на публични пътища в Калифорния три дни след като в Аризона автомобил на компанията се преобърна, предава Ройтерс.

Компанията за споделени пътувания е провела кратко разследване и възобнови тестовите пътувания в Сан Франциско в понеделник сутринта. Тя планира да рестартира и програмата в Темпе, Аризона, и Питсбърг, Пенсилвания, през седмицата, заяви говорител на Uber.

В петък Uber преустанови пилотната програма в трите града след катастрофата, в която карано от човек превозно средство „не успява да спре" до автомобил на Uber, докато е правил завой, заяви Джоузи Монтенегро, говорител на полицията в Темпе. Колата на Uber е била в режим на автономно движение по време на катастрофата. „Автомобилите са се сблъскали, обръщайки автономното превозно средство върху едната му страна", заяви Монтенегро в имейл. При инцидента не е имало сериозни щети, а хората не са пострадали тежко.

Шофьор и инженер са били на предните седалки на джипа Volvo на Uber в момента на инцидента, стандартно изискване за самоуправляващите се коли. На задната седалка не е имало никой.

Пълният отчет на полицията за катастрофата се очаква най-рано в средата на тази седмица, пояснява пред агенцията детектив Лили Дюран от полицейското управление в Темпе. Тя добавя, че превозното средство на Uber не е било виновно за сблъсъка. Снимки и видео, публикувани в Twitter от Fresco News показват, че автомобилът Volvo се е обърнал на едната си страна, след като очевидно е участвал в сблъсък с други два автомобила.

Няма данни за катастрофи с участието на самоуправляващи се коли на Uber в Питсбърг, където компанията стартира първата си тестова програма през септември, заяви говорителят на полицията в града Соня Толер.

Експерти по автономните превозни средства поясняват, че катастрофи с участието на такива автомобили ще се случват, но докато автономната технология се подобрява непрекъснато, ще се подобрява и безопасността на всички на пътя.

„Колите без шофьори продължават да стават все по-добри, колкото повече се карат, докато хората имат приблизително постоянно ниво на безопасно шофиране през годините", казва Ход Липсън, професор по машинно инженерство и роботика в Колумбийския университет. Според него се случват около 23 хил. пътни инцидента със смъртни случаи седмично в целия свят.

„Идеята, че по някакъв начин шофьор – човешко същество, ще направи пътуването по-сигурно, представлява фалшив комфорт и потенциално е опасно подвеждащо мислене", казва той.

Безпилотната програма на Uber е силно противоречива. През декември компанията премести автомобилите си от Сан Франциско към Аризона след спор с местната Агенция за моторни превозни средства в Калифорния. Uber отказа да кандидатства за необходимото разрешение за тестване на автономни превозни средства по обществените пътища и агенцията отне регистрациите на 16 самоуправляващи се коли на Uber.

Uber в последствие реши да кандидатства и получи разрешение по-рано този месец.

Uber е единственият играч, заложил всичко на безпилотните автомобили. Повечето му конкуренти в тази област, начело с Google, имат друг доходоносен бизнес.

През последните месеци репутацията на компанията беше силно накърнена, след като през януари хаштагът #DeleteUber завладя Twitter като реакция на сближаването на Травис Каланик с американския президент Доналд Тръмп. През февруари бивш служител на компанията публикува унищожителен постинг в блог за истории на сексуален тормоз и системни проблеми в отдела ѝ за човешки ресурси.

Отделно от това Uber е подложена на критики заради своя програма, с която умишлено е заблуждавала органите по правоприлагане с помощта на софтуерен инструмент, наречен Greyball, за който също съобщи The New York Times. Дори Каланик причини щети на компанията след видео запис, публикуван от Bloomberg, от който се вижда, че спори бурно с шофьор. Тогава самият Каланик се извини и призна, че трябва да потърси помощ в управлението на компанията, като назначи и главен оперативен директор.

Търсенето на човек за позицията стана още по-спешно, след като преди няколко дни компанията напусна и президента ѝ Джеф Джоунс.

Програмата за самоуправляващи се автомобили на Uber също затъна в спорове. Waymo, бизнесът на автономно движещи се коли на Alphabet Inc., съди поделението на Uber Otto по-рано тази година по обвинение, че е откраднало проекти за важен компонент на коли без шофьори, известни като „lidar“. Uber определи делото като "безпочвено".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:35 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още