Когато Apple представи дългоочаквания нов iPhone за 10-ия си юбилей през есента, неволно ще даде урок за степента на съзряване на индустрията на смартфони, в която бе пионер, разказва Ройтерс.
Очаква се бъдещият iPhone да включва нови характеристики като екрани с висока резолюция, безжично зареждане и 3D сензори. Вместо да бъдат голям пробив обаче, повечето от тези нововъведения вече от няколко години са достъпни при смартфони на конкурентни марки.
Сравнително бавното възприемане на нови характеристики от Apple едновременно отразява и подсилва факта, че собствениците задържат по-дълго смартфоните си. Според Тимъти Аркюри, анализатор на Cowen&Co, над 40 процента от iPhone устройствата на пазара са на повече от две години, което е исторически рекорд.
Това е важна причина, поради която инвеститорите тласкат напред акциите на Apple до исторически рекордни върхове. За новия iPhone има засилено търсене, дори той да не предлага революционни технологии.
Не е ясно дали Apple съзнателно се е въздържал да включи нови характеристики в iPhone 7, който в момента е на пазара и който бе критикуван заради липсата на отличителни черти, които да го откроят от предшественика му.
Все пак, разработването и пускането на пазара на юбилейния смартфон предполага, че продуктовата стратегия на Apple е движена по-малко от технологичните иновации и в по-голяма степен - от потребителския цикъл на модернизиране, както и от бизнес и маркетинговите нужди на компанията.
Концернът пази мълчание за бъдещите новости, но анализатори и информация от азиатски производители на компоненти и други източници предполагат, че юбилейният смартфон вероятно ще включва екран с висока резолюция, базиран на ОЛЕД-технология (OLED - organic light-emitting diode) и може би ще бъде с извити ръбове. Според анализатори не се очаква радикално нов дизайн.
Някои от очакваните нови технологии, по-точно безжичното зареждане, остават неясни. Телефони на Samsung, например, предлагат възможност за безжично зареждане, но поддържат два различни стандарта - Qi и AirFuel.
Apple неотдавна се присъедини към групата, подкрепяща стандарта Qi, но в компанията има поне пет различни групи, работещи по технологии за безжично зареждане, посочва източник.
Колкото до 3D сензорите - в iPhone 7 вече незабележимо е вдгрaден един такъв. Характеристика на предната камера, известна като сензор за по време на полет, помага за автофокуса и е използван в множество устройства. Този сензор може да бъде модернизиран до версия с по-висока резолюция, която да допринася за лицево разпознаване.
Очаква се Apple да предприеме мащабна маркетингова кампания за 10-ата годишнина на iPhone.
През 2015 година - последната, за която компанията е оповестила цифри - Apple е похарчила за реклама 1,8 млрд. долара, което е с 50 процента над бюджета за предходната година и близо четири пъти над сумата от 467 млн. долара, заделена през 2007 г. при пускането на първия iPhone.
/БТА/