Много анализатори са разделени в мнението си за това дали Илон Мъск е високо уважаван визионер или просто надценен мечтател. Главният изпълнителен директор на Tesla и основател на PayPal е известен със своите визии за бъдещето. Сега той прогнозира за близкото бъдеще основно разместване на пластовете в автомобилната индустрия.
Преди броени дни в рамките на конференцията World Government Summit в Дубай Мъск представи революционно звучащата си теза - „след десет, не по-късно от 15 години“ автомобилната индустрия ще преживее най-голямата и мащабна трансформация към автономното шофиране. След това хората ще купуват традиционните коли само от „сантиментални причини“. Докато обаче всички 100 млн. превозни средства, които се движат по пътищата в целия свят, бъдат заменени със самостоятелно движещи се, ще минат 20-25 години, предава Business Insider.
Пионерът в производството на електрически автомобили Tesla преследва прехода към автономно шофиране доста последователно. Базираната в Пало Алто, Калифорния, компания е пионер на индустрията на електрически автомобили.
Като първи производител на електрически автомобили, Tesla обяви през октомври миналата година, че всички превозни средства, произвеждани от нея в бъдеще, ще бъдат автономни. Технологията за това ще се инсталира във всички произведени нови автомобили, а софтуерът ще може да се активира на по-късна дата.
По първите напълно автономни маршрути превозните средства ще могат да се движат в края на 2017 г. Също така визионерът Мъск не изключва и изграждането на електронни камиони с възможност за автономно движение. „Много вероятно" е Tesla също да произведе скоро подобен камион, поясни още Мъск.
В допълнение към целта за масово производство на автономни превозни средства, основателят на Tesla представи още една своя хипотеза. Автономното шофиране ще представлява силен импулс и за споделената икономика в частта на споделянето на превозни средства.
Според Мъск едва две трети от новите автомобили, произведени в бъдеще, ще са в притежание на частни лица. Останалата една трета от автомобилите ще бъдат споделяни с други потребители в рамките на общността. Това също би било новост, с която другите доставчици на е-автомобили, като Daimler, BMW и Сие, ще трябва да се съобазяват.