Много анализатори са разделени в мнението си за това дали Илон Мъск е високо уважаван визионер или просто надценен мечтател. Главният изпълнителен директор на Tesla и основател на PayPal е известен със своите визии за бъдещето. Сега той прогнозира за близкото бъдеще основно разместване на пластовете в автомобилната индустрия.
Преди броени дни в рамките на конференцията World Government Summit в Дубай Мъск представи революционно звучащата си теза - „след десет, не по-късно от 15 години“ автомобилната индустрия ще преживее най-голямата и мащабна трансформация към автономното шофиране. След това хората ще купуват традиционните коли само от „сантиментални причини“. Докато обаче всички 100 млн. превозни средства, които се движат по пътищата в целия свят, бъдат заменени със самостоятелно движещи се, ще минат 20-25 години, предава Business Insider.
Пионерът в производството на електрически автомобили Tesla преследва прехода към автономно шофиране доста последователно. Базираната в Пало Алто, Калифорния, компания е пионер на индустрията на електрически автомобили.
Като първи производител на електрически автомобили, Tesla обяви през октомври миналата година, че всички превозни средства, произвеждани от нея в бъдеще, ще бъдат автономни. Технологията за това ще се инсталира във всички произведени нови автомобили, а софтуерът ще може да се активира на по-късна дата.
По първите напълно автономни маршрути превозните средства ще могат да се движат в края на 2017 г. Също така визионерът Мъск не изключва и изграждането на електронни камиони с възможност за автономно движение. „Много вероятно" е Tesla също да произведе скоро подобен камион, поясни още Мъск.
В допълнение към целта за масово производство на автономни превозни средства, основателят на Tesla представи още една своя хипотеза. Автономното шофиране ще представлява силен импулс и за споделената икономика в частта на споделянето на превозни средства.
Според Мъск едва две трети от новите автомобили, произведени в бъдеще, ще са в притежание на частни лица. Останалата една трета от автомобилите ще бъдат споделяни с други потребители в рамките на общността. Това също би било новост, с която другите доставчици на е-автомобили, като Daimler, BMW и Сие, ще трябва да се съобазяват.
преди 7 години https://news.slashdot.org/story/17/02/22/2232248/tesla-posts-earnings-loss-but-claims-model-3-production-will-start-in-july----само с фантастика не става... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Перфектно. От кога чакам всички коли в София да се движат с точно 30 км в час. Няма изпреварвания, няма в ляво, в дясно. Няма тарикати дето изпреварват цялата колона за надясно и на светофара от крайна лява лента правят десен завой. Рай за колоездачите и пешеходците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Пичове не забравяйте, че за да има автономни коли трябва да се случи Абсолютно преправяне на градската инфраструктура (което не знам как ще стане без да се съборят старите градове и да се построят наново. Трябва хем всички пътища някак да свършват до жилищата, хем пешеходците да са напълно изолирани от тези пътища. Подлези, надлези и такива неща. Щото нали се сещаш, че ако има софтуерен бъг и някоа кола не спре навреме а премаже 2-3-*** човека... ко прайм. Кой ще влезе в затвора? И не ми казвайте, че няма как да има бъгове. Това важи и за всички товарни автомобили. Т.е. по пътищата, на които се движат автономни возила, не трябва да има возила управлявани от хора. По същата причина. Т.е. или трябва да има отделна инфраструктура за тях или да на бъдат допускани НИКАКВИ неавтономни возила. За хакерски атаки няма да говоря сега, защото никой от вас не възприема това за сериозно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години - защото е по сигурно- защото е по евтино за хората, всичките коли ако са в мрежа и си говорят една с друга сами може да организират трафика и без светофари.- защото е по екологично, виж горната причина.- защото е по евтино за бизнеса, всички транспортни фирми вече са без шофьори, от тук и цената на превоза става по евтина което се отразява на всичко ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години иначе, по скоро изказването трябва да е че до 10 години ще се произвеждат само автономни коли... утре ако си купиме нова кола, тя и след 10 години ще работи още :) и няма да е автономна.... също така това че всички ще са автономни не значи че няма да имат и ръчен режим и да си кара човек когато иска и може, когато не е уморен или не го мързи.... ти и преди 15 години бил гейтс като каза че е добре всеки да се чипоса настана такъв вой, обаче днес всеки е чипосан със смартфон :) ... така че не слушайте форумните нобелисти, а хората които са доказали че могат да решават проблеми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Пуснаха в продажба първата летяща кола в света (СНИМКИ/ВИДЕО)https://***.bg/***/tehnologii/pusnaha-v-prodazhba-pyrvata-letiashta-kola-v-sveta-snimkivideo-2003274Словак създаде летяща кола (видео)http://***.dir.bg/news.php?id=15970374Flying Car - AeroMobil 3.0 demonstration https://***.youtube.com/watch?v=0Yn2uyQJ1jcДобре дошли в настоящето! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За първи път в света започва масово производство на летяща колаАвтомобилът може да измине 500 км по въздух, първите доставки се планират за края на 2018 г.http://***.capital.bg/biznes/kompanii/2017/02/16/2919066_za_purvi_put_v_sveta_zapochva_masovo_proizvodstvo_na/? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Технологиите много силно се развиват, те вече са постигнали това от Завръщане в бъдещето. Проблема е че тези нови технологии сега не могат да се произвеждат на автомат и някоя голяма фабрика да почне да ги бълва и е чисто технологичен - автомат за сега не може да определи точно къде ще прескочи волтовата дъга при опънати един до друг два успоредни проводника - на тя някъде при всички положения ще прескочи, обаче точно къде автомата не може да каже. А технологията на бъдещето трябва да се сглоби от части обработени по този драстичен начин и те ще са дефектирали - изкривени и ще се иска човешка ръка и око да ги види за да ги подбере, сглоби.. Това може да го правят само много хора заети с тази работа сега в момента, а голямата фабрика не се вписва технологично. Т.е- те дори да искат автоматите да бълват тази батерия и хората само да си купуват готовия продукт произведен във фабриката това сега НЯМА ДА СТАНЕ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Технологиите много силно се развиват, те вече са постигнали това от Завръщане в бъдещето. Проблема е че тези нови технологии сега не могат да се произвеждат на автомат и някоя голяма фабрика да почне да ги бълва и е чисто технологичен - автомат за сега не може да определи точно къде ще прескочи волтовата дъга при опънати един до друг два успоредни проводника - на тя някъде при всички положения ще прескочи, обаче точно къде автомата не може да каже. А технологията на бъдещето трябва да се сглоби от части обработени по този драстичен начин и те ще са дефектирали - изкривени и ще се иска човешка ръка и око да ги види за да ги подбере, сглоби.. Това може да го правят само много хора заети с тази работа сега в момента, а голямата фабрика не се вписва технологично. Т.е- те дори да искат автоматите да бълват тази батерия и хората само да си купуват готовия продукт произведен във фабриката това сега НЯМА ДА СТАНЕ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години добре що пак т.ъ.пееш :) имало един комедийно-футуристичен филм който видиш ли не се сбъднал и голяма работа ... то и терминатора дето каза че 1994 ще има ядрена война не се сбъдна. и филма е сниман 85-та ! Робърт Земекис се казва автора и режисьора (на 33 години по това време)... *** го виж колко е разочараован, а той да ти строши главата с оскарите си !!! щото ти си никой! отговор Сигнализирай за неуместен коментар