Xiaomi, някога най-големият производител на смартфони в Китай, представи своите най-скъпи телефони досега. Това е свидетелство, че тя се опитва да възроди продажбите си, насочвайки се към високия клас устройства, пише Bloomberg.
Новият спортен Mi Note 2 е с извит екран, подобен на този на Galaxy Edge на Samsung, и се предлага за 3 499 юана (516 долара), заяви в Пекин съоснователят на технологичната компания Лей Дзюн. Той също така показа концептуалния Mi MIX телефон, разработен от дизайнера Филип Старк. Устройството разполага с керамично тяло и няма рамка около екрана. Телефонът струва 3 999 юана.
След като си проправи път към върха на пазара на смартфони в Китай, Xiaomi се бори да запази своя зашеметяващ растеж, но слезе до 4 позиция, след като конкурентите ѝ Huawei, Oppo и Vivo си спечелиха по-голям пазарен дял. Наблягайки повече на дизайна и спецификациите на смартфоните, компанията влиза в конкуренция със световни гиганти като Apple и Samsung Electronics, които получават лъвския пай от печалбата в индустрията, благодарение на своите устройства с големи маржове.
MIX бележи усилията на Xiaomi да се насочи към не толкова населения, но по-печеливш спектър от пазара, твърди Джеймс Ян, директор проучвания в Counterpoint.
"Xiaomi използва устройството, за да насочи вниманието на високия клас потребители към себе си, което е критично за бъдещето на компанията“, посочва още той.
5,7-инчовият Mi Note 2 се появява само две седмици след като Samsung спря производството на своя Galaxy Note 7, който има същия размер екран. Крайната мярка беше наложена заради проблеми с батериите, които се самозапалваха.
Устройството на Xiaomi има подобен дизайн и работи с процесор Snapdragon 821 на Qualcomm.
Mi MIX е с 6,4-инчов екран, а дисплеят му покрива 91% от предната част на телефона. Продажбите на телефона ще започнат следващата седмица. Лей твърди, че може да се стигне до проблеми с недостатъчно производство заради уникалния дизайн.
Макар че и двете нови устройства са насочени към китайския пазар, Xiaomi не крие, че планира разширяване в международен план. Базираната в Пекин компания отвори собствени магазини, продавайки очила и фитнес гривни, прахосмукачки и други представители на нейната разширяваща се гама от свързани устройства.
„Xiaomi промени изцяло индустрията със смартфони през последните пет години с агресивната си ценова стратегия“, коментира Лей. „Ще продължим да влияем на индустрията с технологии и производствени техники“, допълни още той.